Bikini fitness kisadieetti alkaa!

IMG-20150106-WA0004_1

 

Viikon päästä alkaa mun tähän astisista dieeteistä neljäs. Kaks viimeisintä dieettiä on ollut aika samanlaisia ja noudattanut samanlaista kaavaa. Olen syönyt oikeastaan koko dieetin saman määrän ruokaa, mutta jos on haluttu jostain vielä tiristää, niin liikunnan määrää on lisätty.

Itselleni se toimii todella hyvin. Nautin siitä, kun saan kuitenkin syödä hyvin myös dieetillä. Se tarkoittaa kuitenkin sitä, että offkaudella täytyy saada reilusti kaloreita, että niistä ei tarvitse dieetillä nipistellä liian alhaisiin määriin. Niinkin voi nimittäin käydä, että vaivalla hankittu lihasmassa poltetaan pois dieetillä, kun syödään niukasti ja paahdetaan aerobista aamusta iltaan. 

IMG-20150106-WA0012_1

 

Aerobista täytyy siis alkaa tekemään, kun dieetti alkaa. Voin sanoa, että aerobisten tekeminen on itselleni aina yhtä iso haaste dieetin alkaessa.

Offkaudella keskityn lihasmassan kasvattamiseen ja aerobisen määrä on melkeinpä nollissa. Itse haluan keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ja silloin lihasmassan kasvatus ja aerobiset eivät kuulu samaan pakettiin. Tämä offkausi oli myös niin lyhyt, että aerobisten tekeminen olisi voinut haitata kehitystä. 

 

Millaista aerobista sitten suosin? 

Itse vannon HIIT tyyppisen aerobisen nimiin. Crossarilla hinkuttelut tai monen tunnin kävelylenkit eivät ole minua varten. Teen HIIT: n aina treenin perään, jolloin koko treeni on tehty samalla kertaa. Tämä on toiminut ainakin tähän asti. Sitä kuulee sanottavan, että dieetti vaikeutuu joka kerta, mutta toivon tosiaan, että tämä dieetti menee yhtä mutkattomasti, kuin edellisetkin. 

HIIT on siis lyhytkestoinen intervallitreeni, jossa työvaihe ja lepovaihe vaihtelee. Työvaiheessa on tarkoitus painaa niin lujaa, että tuntuu, että happi loppuu. HIIT polttaa rasvaa vielä treenin jälkeenkin, joten siksi tykkään treenata dieetillä aikaisin aamusta, jotta saan treenistä kaiken hyödyn irti. 

IMG-20150106-WA0002_1

 

 

pauliinafitworld

6 vastausta artikkeliin “Bikini fitness kisadieetti alkaa!”

  1. Mistä noi upean väriset housut on? :3 ihanat! Tsemppiä alkavalle dieetille 8)

    • Ne on Niket ja Stadiumista ostettu. Ne on kyllä ihanan pirteet 😀 Kiitos paljon! 🙂

    • Oi, kiitos paljon! Tsemppiä kanssa sulle treeniin ja ihanaa talvea! <3

  2. Heippa! Kuinka pitkän HIIT treenin teet yleensä treenin perään?:) Ja tsemppiä kovasti dieetille! Kun päivät vähän pitenee ja valoa tulee lisää, jaksaa varmasti paremmin puurtaa!:)

    • Hello! Teen yleensä 20 minuutin HIITIN 🙂 Se on kyllä totta, toi pimeys vaikuttaa tosi paljon jaksamiseen, joten onneks ollaan jo voiton puolella 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta