Vastauksia lukijoiden kysymyksiin – osa 2

Paljon oli tullut vielä hauskoja kysymyksiä, joihin vastailen tällä kertaa 🙂 Kiitos kaikille kysyjille, tuun varmasti jatkossakin toteuttamaan näitä kysymyspostauksia, kun jaksoitte laittaa niin hyviä kysymyksiä jeei 🙂

Paljonko syöt kaloreita suunnilleen offilla?

Offilla kaloreita menee päivässä 3000-3200 kaloria.

Mitkä on sun vinkit onnistuneeseen dieettiin?

Mun vinkit on ohjeiden noudattaminen ja mielen asettaminen siihen mielentilaan, että nyt ei repsahdeta. Jos jatkuvasti haaveilet karkeista ja suklaasta niin varmasti sorrutkin niitä ostamaan. Pitää koitta ajatella positiivisesti kaikissa tilanteissa, joissa dieetti tuntuu ylitse pääsemättömältä. Mä jaksan aina painottaa tätä, mutta ruokavalio on se tärkein juttu.

Pauliina-pakarinen

Kuinka usein treenaat pakaroita dieetillä tai offilla?

Treenaan niitä oikeastaan saman verran offilla ja dieetillä, 1-2 kertaa viikossa, mutta treenin intensiteetti on erilainen dieetillä (sarjojen toistot ovat pidempiä dieetillä ja sarjojen välillä on pienemmät lepotauot, jotta saadaan syke korkealle ja rasva palamaan)

Oot ihan super upea ja sulla on kadehdittava kroppa, tsemppiä seuraaviin kisoihin, uskon että pystyt voittamaan kaikki, jos kisavalmistelut sujuvat suunnitelmien mukaan :)<3

Ihana kommentti, kiitos!! <3

Kun ekan dietin jälkeen siirryit uuden valmentajan kaa korkeemmille kaloreille, tapahtuko se miten pikkuhiljaa vai enemmän rytinällä?:D

Rehellisesti sanottuna se tapahtui aika rytinällä, joka ei ole oikein suositeltavaa. Onneksi aineenvaihdunta ei ollut mennyt ekasta dieetistä pilalle ja kroppa pystyi vastaanottamaan niin isoja kalorimääriä lihomatta. Toisin olisi voinut käydä, jos jotain olisi kropassa pielessä. Nykyään kannatan kaloreiden lisäämistä pikkuhiljaa.

Pauliina-pakarinen

Onko sun offin kalorit kuin paljon ja dietin alkaessa tuleeko sulle miten isoina pudotuksina kalorit?

Mulla on nyt offilla kalorit 3000-3200 kaloria. Mulla lasketaan kaloreita todella maltillisesti ja yleensä pystyn menemään todella pitkälle dieettiä korkeilla kaloreilla. Mulla on aina panostettu mieluummin liikunnan määrään ja treenin intensiteettiin, kuin ruoalla pelailuun. Dieettiin kuuluu esimerkiksi aina paljon hiilareita.

Miten makrollisesti sekä kalorillisesti sun treeni ja lepopäivät eroo?

Lepopäivänä syön suunnilleen 2700-2800 kaloria. Jos kroppa tuntuu väsyneeltä niin saatan syödä lepopäivänä jopa joskus enemmän tankatakseni kroppaa.

Kuinka paljon syöt hiilaria offilla esim kuinka paljon grammoja riisiä aterialla? Ja minkä takia just valkoinen riisi? 🙂 vaihteletko bataattiin, perunaan jne myös?

Vastuullisuuden vuoksi en voi tarkkaa määrää paljastaa, mutta kyllä sitä aikamoinen keko on aina lautasella. Syön jasmin -tai basmatiriisiä, joka on laadukkaampaa riisiä, kuin normaali valkoinen riisi. Vaihtelen hiilarin lähdettä jonkin verran. Jasminriisi on kuitenkin ihan mun lemppari, enkä kyllästy siihen sitten millään ja. Bataattia ja perunaa täytyy syödä todella suuri määrä, jotta se vastaa samaa määrää hiilareita, kuin riisi.

Entä kuinka paljon proteinin määrä vaihtelee offin ja dietin välillä? 🙂

Proteiinin määrä pysyy samoissa lukemissa 🙂

pauliina-pakarinen

Kuinka usein treenaat vatsalihaksia? Joudutko tekemään paljon töitä saadaksesi ne näkyviin?

Treenaan vatsalihaksia tällä hetkellä 1-2 kertaa viikossa. Ne tulee mulla dieetillä aika helposti näkyviin, joten pelkkä rasvanpoltto riittää tuomaan ne näkyviin.

Ohje treeneihin jos tavoitteena rasvanpoltto?
Kiitos !!

Pidä tauot sarjojen välillä 30-60 sekunnissa ja tee pitkiä toistoja, 15-30 toistoa ja pidä painot niin maltillisina, että pystyt ne tekemään. Treeniin pitäisi mennä maksimissaan tunti. Loppuun voi vetäistä vaikka HIIT -intervallitreenin. Tärkeintä on kuitenkin ruokavalio.

Jos saisit elää elämää yhden elokuvan mukaisesti, mikä se olisi?

Tää onkin vaikea, koska hyviä leffoja on niin paljon. Mä oon henkeen ja vereen toimintaleffa ihminen, mutta valitsen nyt tähän Pirates Of The Caribbean ja olisin Elisabeth. Oon aina halunnut olla salainen agentti mut fantasiamaailma ja villi merirosvoelämä ois kyllä ihan ykkönen! Niin ja styylaisin kyllä enemmän Jack Sparrowin kanssa, kuin Elisabeth alkuperäisessä leffassa 😉 

pauliina-pakarinen-mayors

 

pauliinafitworld

4 vastausta artikkeliin “Vastauksia lukijoiden kysymyksiin – osa 2”

  1. Voitko tehdä erillisen ruokapostauksen, mua kiinnostais tietää miten saat syötyä tuon 3000kcal päivässä puhdasta ruokaa

    Ps. Älä tyttö enää syö, turhan löysä selkä offikuntoon

    • Haha 😀 Tainnu jollaki keljuttaa, kun syöt 3000 kcal ja oot nuin hyvässä kunnossa offillaki 🙂

  2. Mä kyllä kadehdin sun syömisiä 🙂 Tämän dieetin jälkeen haluan kyllä nostaa kaloreitani pikkuhiljaa paljon korkeammalle kuin mitä ne ovat olleet, ettei seuraavalla dieetillä tarvitsisi mennä näin alhaisilla kaloreilla.

    Eikä ole kyllä löysästä selästä tietoakaan sulla 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta