Tehokas pepputreeni

Mulla on takana ihan mieletön viikonloppu ja varsinkin treenien parissa. Käytiin sunnuntaina treenaamassa olkapäät, ojentajat ja vatsat erään ystävän kanssa ja eilen oli vuorossa peppu-takareisitreeni City Gymillä (teen muuten siellä ohjauksia, eli jos haluat lisäboostia treeniin niin, laita viestiä tulemaan) 

Mun ystävä on ihan älyttömän kovassa kunnossa ja herran jestas, osaa treenata lujaa. Meillä olikin tavoitteena eilen niin kova jalkatreeni, ettei tarvi seuraavana päivänä pohtia, onko treenattu lujaa vai ei. Vähän ehkä pelotti alkulämpöjä matolla ottaessa, että mitä treenistä tulee ja kävelenkö salilta omin jaloin kotiin 😀

Treeni toteutettiin niin, että molemmat valitsi vuorotellen liikkeet, joita tehtiin. Jos olet valmis pakaralihaksen kasvuun, niin kokeilepa tätä treeniä! 😀 

Teimme lämmittelyksi 4 sarjaa 12 toistolla jalkaprässiä leveällä asennolla, eli ala-asennossa kelkka lasketaan niin syvälle, kun pääsee. Aloitimme 120 kilolla ja nopeasti nostimme 160 ja sen jälkeen 200 kiloon, jolla teimme kaksi viimeistä sarjaa. 

Jalkaprässistä siirryimme tekemään reiden koukistuksia maaten, jota teimme neljä nostoa, näitä myös 12 toistoa. Teimme putkeen täyden ja vajaan liikeradan. 

Seuraavaksi oli vuorossa suorin jaloin maastaveto käsipainoilla. Negatiivinen vaihe kesti piinalliset 3 sekuntia. Mulla tais olla 15 kilon käsipainot ja ystävällä 22,5, huh! 😀 

treeni-pepputreeni-takareidt

Tämän jälkeen siirryimme taljaan tekemään pakarapotkuja 12 toistoilla ja tässä oli myös neljä nostoa. Kaikki sarjat tehtiin putkeen ilman taukoa! 

Tässä vaiheessa treeniä alkoi olla peppu ja takareidet jo aika pumpissa, mutta päätimme tehdä kunnon kidutus liikeparin. Todella syvä bulgarialainen kyykky 15 molemmille jaloille ja siitä suoraan sissikyykkyä 15 toistoa. Näitä kolme kierrosta. 

pepputreeni-citygym

Koska ollaan hulluja, niin haluttiin vielä viimeistellä treeni ja saatiin ”hyvä” idea tehdä 100 toistoa vaakaprässissä putkeen.Voin kertoa, että muutama ärräpää saattoi lentää viimeisissä toistossa 😀 

pepputreeni-treeni-vaakaprässi

Nyt on paikat sen verran kipeenä, että tän illan treenien jälkeen pidän kaksi päivää lepoa salilta. Tää on aika brutaali treeni ja tälläiset super jalkapäivät kiihdyttää kasvuhormonin tuotantoa niin, että myös muut lihasryhmät kasvaa kohisten 😀 Ihan mahtavaa, näitä tullaan varmasti näkemään lisää blogissa! 🙂 

 

pauliinafitworld

13 vastausta artikkeliin “Tehokas pepputreeni”

  1. Ensinnäkin huhhuh mikä treeni!:D Itse havittelen takapuolen kasvua ja lähiaikoina kun kehitys tuntuu pysähtyneen oon alkanut pohtimaan että enkö treenaa tarpeeksi kovaa.. no en ainakaan jos tollasiakin treenejä voi vetää!:D
    Sitten asia mitä lähdin kyselemään. Postaus toiveena olisi ihan huippua nähdä sun esim treenipäivän ruokapäiväkirja kuvien kera. Siis kun sun kroppa on oikeesti niin tikissä vaikka kalorit vissiin on aika korkeella! Itsellä 2200 kcal tuntuu jo niin huimalta että olis kiva nähdä että kuinka sitä ruokaa sais naisetkin vedellä, varsinkin jos sulla on vielä tällä hetkellä kalorit korkeimmillaan ennen diettiin lähtöä.
    Super paljon tsemppii sit dietti ajalle; sun kropasta näkee jo nyt että sieltä tulee kyllä kuoriutumaan semmonen bikinifitnes misu!! 🙂

  2. Hei voitko selventää miten siis teitte putkeen täyden ja vajaan liikeradan? 🙂

    • Eli siis teimme ensin 12 toistoa täydellä liikeradalla ja heti perään 12 toistoa vajaalla liikeradalla, eli liike pysähtyy suunnilleen puoleen väliin. Näin saadaan enemmän rasitusta takareiden yläosaan. Näitä sitten 3-4 sarjaa 🙂

  3. Mimmoinen on sissikyykky? Onko se semmonen etureisille tehtävä vai mimmonen?😄

    • Joo se on nimenomaan sellainen! Maassa on sellainen laite, jossa jalat on kiinni ja siitä sitten tehdään kyykkyjä! 😀

  4. Heippa!
    Mua kiinnostas kuulla että millasia sun pakaratreenit yleensä on? Tai millasia ne on aikoinaan ollut (esim jos treeniohjelma vaihtunut)? Mulla itelläni tuntuu pakaratreenit toistavan aikalailla samaa kaavaa, enkä jotenkaan osaa muuttaa niitä 😀
    Sit on pakko sanoa että sun kehitys on viimeaikoina ollut aivan mieletöntä!!

    • Heippa!
      Mä voisin tässä kehitellä postausta pakaratreeniin, siihen kun on monia keinoja 😀 Kiitos paljon, ihan mahtava kuulla!

  5. Kiitos treenistä Pauliina! Tein tän ohjelman eilen salilla ja kyllä sai takaosasto kyytiä! En varmaan kävele koko viikonloppuna.. 😂Näitä blogiin lisää! Hyvää keväänjatkoa sinulle ja kiitos inspiroivasta blogista! ☺

    • Oi mahtava kuulla haha! 😀 Ihanaa kevättä myös sinne! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta