Dieetin treenijako ja ruokavalio

Mä oonkin jo muutaman kerran sanonut, että kisadieetti ei vielä niin kauheasti tunnu dieetiltä ja se johtuu varmasti osittain siitä, että vaikka periaattessa ollaan tehty isoja muutoksia, niin monet asiat ovat pysyneet samana.

Mähän en tee tällä hetkellä ollenkaan aerobista, vaan treenit ovat erilaisia ja intensiivisiä. Treenipainot pyritään pitämään korkeina ja säilyttämään mahdollisimman paljon lihasmassaa. Treenaan tällä hetkellä viisi kertaa viikossa. Viikkoon tulee kolme jalkapäivää ja kaksi treeniä yläkropalle. 

Varsinkin jalkapäivät ovat suht rankkoja ja vaativat palautumista. Mä rullaan jalkoja auki joka ilta, jäähdyttelen treenin jälkeen ja venyttelen. Näiden lisäksi käyn kiropraktikolla ja hieronnassa säännöllisesti. On ihan täyttä puppua, että jalkoja ei voisi treenata kolme tai jopa neljäkin kertaa viikossa. Järkevällä treenijaolla se on täysin mahdollista. 

Mun ruokavaliossa on vielä paljon hiilareita, itseasiassa niitä taitaa olla vielä enemmän, kuin rakennuskaudella.

Miten sitten voi olla mahdollista, että paino on pudonnut melkein kaksi kiloa kahdessa viikossa, vaikka kaloreita on runsaasti? Se johtuu siitä, että loppu makrojakauma on erilainen ja hiilarit on syklitetty niin, että ne tulevat ainoastaan hyötykäyttöön.

Mä en voi paljastaa mun tarkkoja kaloreita tai makrojakaumaa, koska ensinnäkään se ei ole vastuullista (ruokavalioni on suunniteltu yksilöllisesti mulle) ja toisekseen kysynpä vaan, että mitä järkeä mun olis palkata valmentaja, jos saisin kaiken tiedon lukemalla yhden blogikirjoituksen? En maksa mun valmennuksesta sen takia, että kerron muille ohjeet ilmaiseksi.

Mä voin auttaa just sua olemalla sun henkilökohtainen valmentaja, joten jos olet vaikkapa uuden ruokavalion tai treeniohjelman tarpeessa tai jos haluat mun valmennukseen, niin ota yhteyttä [email protected], keksitään varmasti oikea ratkaisu just sulle! 🙂 

dieetti-kisadieetti

Tällä tavoin mennään seuraavat 5-6 viikkoa ja sen jälkeen ohjelmaan tulee myös aerobista ja treenien painotus muuttuu. Tykkään tosi paljon tästä kokonaisuudesta ja huomenna pääsen taas treenaamaan valkun kanssa, en malta odottaa! 🙂 

pauliinafitworld

5 vastausta artikkeliin “Dieetin treenijako ja ruokavalio”

    • Voin kirjoittaa, kiva kun sanoit et ne kiinnostaa! 🙂

  1. Miten sun jalkapäivät on jaettu? takareisi/etureisi ja pakara vai? =)
    ja miten toi yläkroppa?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta