Uusia keinoja käyttöön dieetillä

Seitsemäs viikko dieettiä on alkanut ja pieniä muutoksia on tehty päivittäiseen ruokavalioon. Mukaan tulivat nyt kalorinvaihtelut, joilla mennään seuraavat melkein kaksi viikkoa. Mulla ei ole vielä kummemmin ollut nälkä, mutta voi olla, että nämä vaihtelut saavat senkin kaivautumaan esiin.

Painohan on käväissyt jo alle 59 kilossa, mutta vielä on sen verran matkaa kisapainoon, että töitä on tehtävä ihan sata lasissa, eikä ole yhtään varaa vielä höllätä. Mä olen edelleen nauttinut treeneistä, mutta samalla myös levon tarve on alkanut korostua, josta on todella tärkeää huolehtia dieetillä. On täysin omaa tyhmyyttä nipistää esimerkiksi yöunista, jota moni tekee. Mä olen pyrkinyt nukkumaan vähintään kahdeksan tunnin yöunia, myös arkisin.

Samalla korostuu myös kehonhuollon tärkeys. Mä rullaan ihan perinteisellä putkirullalla kropan läpi joka ilta ja monesti sieltä löytyykin niitä kohtia, jotka ovat ihan huomaamatta enemmän jumissa. Hieronnassa olen myös käynyt melkein viikoittain, joka on kyllä melkeinpä välttämätöntä, jos haluaa treenata näin usein.

Treenaan siis tällä hetkellä viisi salitreeniä viikossa ja sen lisäksi teen kaksi aamuaerobista. Treenien painotus on siirtynyt jalkatreeneistä yläkropan painottamiseen. Mähän olen treenannut nyt tämän kuuden viikon ajan jalat kolme kertaa viikossa ja kieltämättä sen kyllä tuntee. Nyt onkin hyvä, että painotus muuttuu ja jalat pääsevät hiukan lepäämään.

Mulla oli pitkä viikonloppu perjantaista sunnuntaihin ja pyhitin sen treenille, ystäville, levolle ja tolle yhdelle herrasmiehelle 🙂 Tulikin nukuttua päikkärit lauantaina ja sunnuntaina ja kyllä sillä on vaan hyvä vaikutus mielelle ja palautumiselle. En tiedä mitään sen parempaa, kuin nukahtaa päiväunille kovan treenin jälkeen. Olo on kuin uudestisyntynyt unien jälkeen.

Onkos siellä jo treenattu tänään?! Mä olin tekemässä jalkatreenin ja nyt ne saavatkin taas muutaman päivän levätä ennen seuraavaa koitosta 🙂

bikinifitness-dieetti

 

pauliinafitworld

2 vastausta artikkeliin “Uusia keinoja käyttöön dieetillä”

  1. Minkälainen putkirulla sulla on? Onko siinä niitä nystyröitä? Oon katellu monia XXL:n, Stadiumin, Intersportin ym. rullia, mutten tiiä yhtään minkä ostais x(

  2. Niin ja minkä pituisia sun (aamu)aerobiset on? Ja käveletkö vai juoksetko?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta