Kisakunto ei ole ympärivuotinen kunto

Lomalainen täällä hei! Vielä en oo ihan täysin päässyt loman makuun, kun herätyskello herätti ajoissa aamuaerobiselle ja infrapunasaunaan.

Mulla on tänä viikonloppuna myös pt-koulutus, jossa aiheena on kestävyysliikunta. Se onkin mulle osa-alueena kaikista tuntemattomin, mutta mulla on halua kehittää myös sitä puolta itsessäni, koska totuus on, että kaikki vaikuttaa kaikkeen ja teräksinen kestävyyskunto tuo treeneihin lisää tehoa ja näin on mahdollista kehittyä vielä optimaalisemmin. 

Kisadieetti alkaa olla sillä mallilla, että uusia  verisuonia pilkahtelee esiin joka päivä. Rasva siis selkeästi palaa koko ajan. Oon jo itse niin sokeutunut mun kunnolle, että en nää edistymistä muuten. Seuraavalla viikolla on aika mennä valmentajalla näytille, että mitä sitä ollaan tässä oikein puuhailtu 😀 

Mä alan olla pian sellaisessa kunnossa, missä oon ollut mun edellisissä kisoissa. Pari kiloa ja ollaan mun edellisissä kisapainoissa.

Mä haluan kuitenkin puhua siitä, että tämä kisakunto ei todellakaan ole ympärivuotinen kunto ja sitä ei kannata tavoitella ilman kisatavoitetta.

kisadieetti-12weeksout1

Fitness harrastus ja kilpaurheilu ovat eri asioita.

Kuulin kerran hyvän sanonnan, että kilpaurheilu on jatkuvaa veitsen terällä olemista ja se todellakin pitää paikkaansa. Kehoa viedään äärirajoille kun tavoitellaan kisakuntoa.

Siistin ja kiinteän kunnon ylläpitäminen ei vaadi niin suurta uhrautumista.

Toki se töitä vaatii, mutta voit olla todella hyvässä ja hyvännäköisessä kunnossa ilman mitään kisadieettejä.

Mä en nimittäin tiedä kuinka seksikästä on kauttaaltaan verisuonia täynnä oleva ylävartalo, joka mulla kohta alkaa olemaan 😀 ja kun kuitenkin lavalle tästä on vielä 12 viikkoa, niin en halua edes kuvitella, miltä se näyttää kisakunnossa 😀

kisadieetti-12weeksout

Tänään on tosiaan tiedossa rentoa oleilua ystävien kanssa Järvenpään Puistobluesin merkeissä. Dieettiruuat kulkee mukana myös sinne ja kyllä halu keinot keksii järjestää ruokailut myös menossa. Meen Pepsi Max linjalla, joka sopii mulle oikein hyvin. On ihana huomenna herätä hyvällä ololla ja huomenna on myös treenipäivä. Saa tulla tänään vetämään hihasta, jos joku muukin sattuu olemaan Järvenpään suunnilla! 🙂 

 

pauliinafitworld

2 vastausta artikkeliin “Kisakunto ei ole ympärivuotinen kunto”

    • Siihen on moniakin syitä. Niin se olis kaikista järkevintä tehdäkin ja mullahan on uusi valmentaja, joten halutaan myös nähdä miten nopeasti on mahdollista päästä kisakuntoon. Se helpottaa työtä seuraavilla dieeteillä. Mun jalkaosasto halutaan saada myös parhaimpaan kuntoon, mitä koskaan, kuten pitkä dieetti on myös siinä mielessä järkevä ja aiheellinen. Tällä kertaa ei haluta mennä näyttämään samaa kuntoa, kuin aikaisemmissa kisoissa, joka vaatii ekstraduunia.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta