Miten saada Victoria’s Secret mallin vartalo

Mä sainkin edelliseen postaukseen mielenkiintoisen kysymyksen, että mitä mieltä olen Victoria’s Secret mallien vartaloista ja miten sellainen olisi mahdollista itselleen?

Näin alkuun täytyy sanoa, että mallin kunnossa pysyminen vaatii vähintään yhtä kovaa työtä, kuin fitnessvartalon ylläpitäminen. Helpolla ei siis pääse tässäkään tapauksessa. Ehdottomasti siis arvostan mallien tekemää duunia aivan yhtä paljon, kuin omaanikin. 

victorias-secrets-vartalo

Siinä, miten mallin vartalon ja fitnessvartalon ylläpitäminen eroaa toisistaan, on muutamia tärkeitä pointteja. Näytösmallin tavoitteena on pysyä mahdollisimman hoikkana, mutta täysin ilman lihastreeniä ei pidetä yllä näyttävää vartaloa. Fitnessmalli keskittyy lisäämään lihasmassan määrää koko ajan lineaarisesti ja ruokavalio ja treenit eroavat mallin ohjelmista. 

Miten sitten saadaan Victoria’s Secret mallin vartalo?

Suosi paljon aerobista liikuntaa 

Voin lyödä pääni pantiksi siitä, että huippumallin aamurutiineihin kuuluu esimerkiksi reippaita kävelylenkkejä, hiit-harjoituksia tai esimerkiksi hyppynarutreenejä, joilla sykkeen saa helposti korkealle. Intensiivinen treeni tehostaa rasvanpolttoa. 

Treenaa omalla kehonpainolla tai pienillä painoilla 

Jotta esimerkiksi peppu pysyy mukavan muodokkaana ja vatsa & käsivarret kiinteinä, tarvitaan myös painoilla tehtävää treeniä.

Teeenipainot ovat kuitenkin pieniä, tauot sarjojen välillä lyhyitä ja toistoja pyritään tekemään 15-30 välillä. Näin ylläpidetään lihasmassaa, mutta ei tavoitella maksimaalista kasvua. Huippumallit kun eivät omista kovin suuria muskeleita.

Myös oman kehon painolla saa aikaan tehokkaita treenejä ja näitä teen myös jonkin verran omillekin asiakkailleni. Treenit voi siis toteuttaa missä vain. Huippumallit kun varmasti matkustavat jatkuvasti! 

Treenaa monipuolisesti 

Treenien monipuolisuudella on varmasti myös merkitystä. Huippumallit huolehtivat varmasti myös kehonhuollosta ja harrastavat esimerkiksi pilatesta, tanssia tai joogaa, joka pitää lihaskalvot auki ja korkkarikävelyn sujuvana. 

 

Huippumallin ruokavalio 

Huippumallin ruokavalio eroaa fitnessmallin ruokavaliossa siinä, että ruokavalion avulla ei tavoitella maksimaalista lihaskasvua, vaan sillä tuetaan rasvanpolttoa ja naisellisen hoikkana pysymistä.

Fitnessmalli on kilpailukauden ulkopuolella usein niin sanotuilla plussa kaloreilla, mutta huippumallin kalorinsaanti on lähellä omaa kulutusta ja ennen näytöksiä hiukan miinuksella.

mallin-vartalo

Tämä ei tarkoita sitä, että huippumallin ei tarvitse syödä, vaan päinvastoin. Ruokavalion tulee olla monipuolinen ja syödä tulisi 4-7 kertaa päivässä pieniä aterioita.

Proteiinin määrä on maltillinen, eli hiukan pienempi, kuin fitnessmallin ruokavaliossa.

Huippumallin ruokavalio sisältää paljon kevyitä ja monipuolisia ruoka-aineita ja huippumalli välttää valkoisia viljoja ja sokeria.

80/20 ajattelu toimii myös huippumallin ruokavaliossa. Tämä tarkoittaa sitä, että 80 prosenttia ajasta noudatetaan suht tiukkaa ruokavaliota ja loppuajan voi ottaa rennommin.

Huippumallin ihon tulee olla huippu kunnossa, joten ruokavaliossa on hyvän rasvan lähteitä, kuten kasviöljyjä, pähkinöitä, siemeniä ja avokadoa. Kasviksia syödään runsaasti, vähintäänkin se puoli kiloa päivässä. Vettä tulisi nauttia 4-5 litraa päivässä, jotta kuona-aineet huuhtoutuvat tehokkaasti pois ja iho pysyy kirkkaana. 

Muista levätä ja nauttia elämästä! 

Uni on paras lääke kaunistautumiseen ja sen tietävät varmasti myös huippumallit. Nuku siis vähintään 8 tuntia yössä ja mahdollisesti myös päiväunia. Mahdollisimman stressitön elämä tuo tuloksia myös kehon muokkauksessa ja turhat turvotukset pysyvät poissa, kun elämästä muistaa myös nauttia. 

Kiitos tästä mielenkiintoisesta kysymyksestä, vastaan mielelläni jatkossakin teidän lukijoiden kysymyksiin koskien ruokavaliota ja treeniohjelmia. Kehonmuokkaus on juuri siksi niin mielenkiintoinen laji, että sen avulla voi saavuttaa melkein mitä tahansa, jos on valmis tekemään töitä.

 

pauliinafitworld

5 vastausta artikkeliin “Miten saada Victoria’s Secret mallin vartalo”

  1. Missä kouluttaudut personal traineriksi? Oletko ollut tyytyväinen opetukseen? 🙂

    • Kouluttauduin Trainer4You:lla ja olen erittäin tyytyväinen opetukseen ihan rehellisesti sanottuna. Nyt koulun melkein käytyä voin sanoa, että pelottaa todella, että tuolla kentällä on valmentajia, joilla ei ole tälläistä koulutusta alla. Olen saanut erittäin laaja-alaisen käsityksen liikunnasta ja hyvinvoinnista koulutuksen ansiosta. Aion myös varmasti jatkokouluttautua erilaisten aiheiden parissa. Voin siis lämpimästä suositella Trainer4You koulutusta.

  2. Moi. Kivan postauksen oot tehny! Kun kerta saa kysyä, niin kysynpä sitten.

    Olen laihduttanut 10 kiloa bmi:n ylärajoilta bmi:n keskivaiheille puolen vuoden aikana. Inbodyn mukaan lihasta ei ole lähtenyt lähes ollenkaan, olen siis tehnyt jotain oikein. Olen kohta kuitenkin asettamassani kilotavoitteessa, mutta en tiedä mitä sen jälkeen teen. Tiedän tarvitsevani lisää lihasta kiitos aikaisempien (pika)dieettien. Aineenvaihdunta pelaa sillä olen voinut pitää välillä taukoa laihduttamisesta, jolloin olen voinut syödä normaalisti 3-4 ateriaa päivässä ilman painonnousua.

    Miten laihduttaneen tulisi syödä ja treenata urakan päätyttyä? Tiedän, että lihas voi kasvaa vaan plussakaloreilla, mutta en uskaltaisi (rasva)kilojen pelossa niin tehdä. Olen varma, että moni muukin pohtii tätä. Kiitos ja hyvää viikonloppua! 🙂

    • Moikka!
      Tässä onkin mielenkiintoinen aihe, josta voisi joku kerta kirjoittaa.
      Tähän ei kuitenkaan pysty vastaamaan ihan suoraan, koska pitäisi katsoa tarkkaan sun kulutus. Jos halutaan, että paino pysyy suunnilleen samoilla kohdilla, on katsottava tarkkaan, kuinka paljon kulutat ja suunniteltava ruokavalio sen mukaan. Tähän ei voi siis oikein vastata näin pelkässä kommentissa! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta