Dieettikuulumisia – 7 viikkoa kisoihin

Takana on nyt 15 viikkoa dieettiä. Tuntuu jotenkin epätodelliselta, koska aika dieetillä on mennyt älyttömän nopeasti. Mä muistan, kun päätin dieetin alkaessa, että aion antaa jokaikisessä treenissä kaikkeni ja nimenomaan nauttia siitä treenaamisesta. Yhtäkkiä kisoihin onkin alle kaksi kuukautta ja valmentajan mukaan olemme hyvässä vauhdissa.

image

Voin sanoa, että olen itse täysin sokeutunut mun kunnolle. Kuulen jatkuvasti kommentteja, miten olen pienentynyt, kasvot näyttävät kuulemma erilaisilta ja salilla kuulen jatkuvasti kommentteja, miten kiristyn silmissä. Sitä on vaikea selittää, mutta näin itse kilpailijana sitä ei huomaa.

Mulla kun ei ole mitään tarvetta pienentyä, enkä saa siitä varsinaista mielihyvää, vaikka toki mä nautin treenata kevyemmässä kehossa.

Aerobiset ja sykettä nostattavat treenit menevät kivuttomammin vähän kevyempänä. Varsinkin näin dieetin loppuvaiheilla on entistä tärkeämpää pitää myös pää kasassa. Mä pidän vain sen mun oman tavoitteen mielessä, joka on nousta lavalle parhaimmassa kunnossa, kuin koskaan. Paljon puhutaan siitä, miten fitness on pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen laji. Toki näinkin on, mutta mä menen itse lavalle sen vuoksi, että ylittäisin itseni.

Jos mun tavoitteena olisi pelkkä ulkonäkö, niin en varmaan harrastaisi tätä lajia. Kisakunto kun ei enää ole ainakaan se naisellisin joka puolelta pullottavine suonineen ja säikeineen.

Paino on käynyt jo alle 55 kilossa, joten olemme hyvin lähellä kisapainoa. On vaikea vielä sanoa, mihin asettuu, mutta kaukana se ei ole. Viimeiset rasvat ovat tiukassa jalkojen alueella. Mä pidän sen mielessä jokaisessa treenissä, joita odotan aina etukäteen. Jokainen treenikin on sitä itsensä ylittämistä. Se, kun päätän, että mähän teen vielä hikisen ja tehokkaan aerobisen treenin loppuun, vaikka olen ihan poikki. Mikään ei voita sitä tunnetta, kun hiestä märkänä saa sen tunteen, että on voittanut itsensä. Se on ollut tällä dieetillä ehdottomasti parasta.

image

Nyt ei ole missään nimessä vielä aikaa höllätä. Mä luotan mun valmentajaan ja olen vielä energinen, vaikka dieettiä on takana se 15 viikkoa. Se on ehdottomasti suurin ero edellisiin dieetteihin. Paljon on tehty erilailla ja se ilmeisesti toimii. Meillä on vieläkin niin paljon aseita käyttämättä, että tässä on mahdollista tehdä vaikka mitä kunnolle.

Valmentaja on kuitenkin antanut mulle yhden ohjeistuksen ja se on, että nyt nautit.

Treenaan edelleen niin, että viisi salitreeniä viikossa, joiden päätteeksi teen lyhyen aerobisen. Sen lisäksi teen kolme 30 minuutin aamuaerobista viikossa. Näillä ollaan menty viimeiset kaksi viikkoa. Ruokaa ei ole tarvinnut vähentää kuukausiin. Sitäkin on vielä niin paljon, että en kauhistu ajatuksesta, että siitä joutuisi nipistämään.

Kaikista tärkeintä on nyt palautuminen ja henkinen puoli. Siihen vaikuttaa asiat myös muussa elämässä ja mulla on kaikki oikein hyvin. Haluan säilyttää tämän rauhallisen olon dieetin loppuun asti.

 

 

pauliinafitworld

5 vastausta artikkeliin “Dieettikuulumisia – 7 viikkoa kisoihin”

  1. ”Mikään ei voita sitä tunnetta, kun hiestä märkänä saa sen tunteen, että on voittanut itsensä.” Niin totta! Ja kuulostaa siltä että kisaaminen on sulle just sitä, eikä näyttämistä muille. Tuo sokeaksi tulleeksi omalle kunnolle on tuttua, vaikken kisaakaan. muutoksen näkee ensimmäiseksi lähimmäiset ja sitä uskoo itse vasta jos vertaa ympärysmittoja(jos niitä on otettu)Hyvä neuvo sun valmentajalta; nauti! Millaiset aerobiset teet aamulla?

  2. Toi on kyllä tosi jännä miten oma silmä tottuu eikä huomaa omaa kehitystä ja muutosta. Itsellä käy niin myös. Vasta kun vertailee kuvia niin huomaa eron:) mut sä oot kyl oikeesti hurjan kireessä kunnossa jo, ainakin omasta mielestäni:D pidätkö/piditkö yhtään cheat mealia, cheat dayta tai hiilaritankkauspäivää?

    • Tankkauksia mulla on ollut n. 3 kpl koko dieetin aikana, lähinnä pään takia. Mulla on ollu korkeet kalorit koko dieetin ajan, siksi tankkauksille ei ole ollut tarvetta aiemmin

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta