Sängyn pohjalla ja herkullinen inkivääritee flunssaan

Mä kerroin eilen mun Snapchatissa (@pauliinafit), että joku ihme flunssa koittaa iskeä muhun. Mä olinkin jo ihmetellyt vetämätöntä oloa, joka oli jatkunut muutaman päivän. Treeneihin on kuitenkin kummasti riittänyt energiaa.

Eilen aamulla heräsin kurkkukipuun ja heikkoon oloon. Tuolloin ei ollut vielä kuumetta, ehkä korkeintaan lämpöä. Seurailin oloa eilisen ajan, mutta se ei lähtenyt helpottamaan. Päätin, että menen tänään vielä töihin, koska tiedossa oli asiakastapaaminen. Tapaamisen jälkeen jouduin kuitenkin luovuttamaan, olo oli niin heikko, että tuntui, kuin olisin ollut ihan muissa maailmoissa.

Mulle ei ole noussut kunnon kuumetta, mutta huomaa, että olen todella väsynyt. Tekisi mieli vain nukkua koko ajan. Tuolla Herra X:llä on ilmeisesti myös sama pöpö. Niin tosiaan, tälläinen Herra X on jostakin ihmeestä ilmestynyt mun elämään alle kaksi viikkoa sitten. En halua ihan hirveästi avata mun yksityisasioita täällä blogissa, mutta kyllähän suurin syy tämän hetken onnelliseen tunteeseen on tämä herra.

Mä voin kertoa, että tämä tekemättömyys, varsinkin näin kisadieetillä meinaa tehdä mut hulluksi.

Tiedän kuitenkin, että mitään stressiä tästä asiasta on turha ottaa, koska dieetti on niin hyvässä vauhdissa ja viikon sairastelu ja rauhallisemmin ottaminen ei sitä pilaa. Dieetillä sitä on tottunut treenaamaan jotakin joka päivä, joten siksi tämä tekemättömyys tuntuu entistä pahemmalta.

Flunssaisena sitä tekisi mieli herkkuja, munkin. Söin eilen valmentajan käskystä hiukan ekstrahiilaria, mutta muuten syön ruokavalion mukaisesti.

Mä olen ottanut ”luonnon rohdot” käyttöön.

Juon haudutettua inkivääriteetä, johon sekoitan sitruunamehua ja makeutan sen stevialla. Leikkaan paljon valkosipulia ruoan sekaan, otan Ecinaforce -tippoja ja olen ottanut mega-annokset C, D- vitamiinia ja sinkkiä.

 

Tässä flunssaisena mulla on ollut aikaa tutustua esimerkiksi inkiväärin terveysvaikutuksiin ja sehän on oikea terveyspommi. Inkivääristä keitetty tee on superhyvää ja helpottaa todella flunssaista oloa. Voi hyvin olla, että inkivääritee jää mun ihan päivittäiseen ruokavalioon, niin paljon hyviä vaikutuksia sillä on.

inkivääri flunssan hoidossa

Muutamia inkiväärin terveysvaikutuksia

Edistää ruoansulatusta

Ehkäisee pahoinvointia (esimerkiksi matkapahoinvointi tai leikkauksen jälkeinen pahoinvointi)

Ehkäisee sydäntauteja

Vilkastuttaa verenkiertoa

Taistelee flunssaa vastaan

Auttaa krooniseen väsymykseen

 

Inkivääritee flunssaa vastaan

Kuori noin sentti kertaa sentti inkivääriä ja laita se kattilaan, jossa on puoli litraa vettä. Kiehauta. Laske lämpöä ja anna hautua 20-30 minuuttia. Kaada isoon mukiin, purista sekaan sitruunanmehua. Makeuta stevialla tai teelusikallisella hunajaa. On muuten hyvää!

inkivääritee-flunssaJos ei näillä keinoilla flunssa lähde talttumaan, niin ei sitten millään. Nyt keräilen energiaa, jonka voin sitten käyttää hyödyksi treeneissä. Tekee varmasti ihan hyvääkin levätä, eihän tässä ole sen kummemmin levätty ainakaan treeneistä 15 viikkoon 🙂

pauliinafitworld

5 vastausta artikkeliin “Sängyn pohjalla ja herkullinen inkivääritee flunssaan”

  1. Parane pian! Sain ite tosi hyvän olon joskus saman kaltaisesta reseptistä tosin käytin hunajaa makeuttamaan. Ja oli hyvää. Sain vaan niin jäätävän maha kivun etten voinut olla joten kaikille ei taida sopia:/

    • Kiitos mä koitan, onneksi on menossa jo parempaan päin! Toi inkivääri voi tosiaan joillain ottaa mahan päälle, kun edistää tota mahan toimintaa 😀

  2. Tsemppiä sairasvuoteelle! Tänne iski myös ehkä elämäni jäätävin tauti sitten ihmismuistiin. Onneksi kesäloman viimeisenä päivänä. Päivän sitkutin töissä ja nyt pari päivää levätty. Huomaa ettei tikissä oo kun tekis vain mieli nukkua. Mietin myös vakavasti jonkin veikkauksen vireillelaittoa koska tällä kertaa nousi oikein kuume. Sitä on tapahtunu yhteensä yhden käden sormilla laskettuna tän 29v aikana. Vaikkei toivoa saisi niin tietyllä tavalla sitä toivoo muillekin koska tauti on nopeempaa ohi.

    Ja tuo tekemättömyys! Voi luoja! Miten pahalta ja rikolliselta tuntuu vain olla! Vaikka ite oon tällänen wanna be-treenaaja niin voin kuvitella miltä susta tuntuu kun kisat lähestyy ja oot muutenkin tottunu tekemään enemmän. Toisaalta, jos on tosi kipee niin pystyy olla armollisempi ja löhöily on sallittavampaa omasta mielestä. Onneksi tulee olympialaisia niin on jotain viihdykettä. Mua hoivaa myös pari kääpiöpinseriä jotka hyvin tyytyväisenä antaa tukensa peiton alla 😊 Tsemppiä loppurutistukseen ja toivotaan että tauti lähtee hyvin nopsaa kalppimaan ✌

    • Kiitos tsempeistä! Onneksi enää pientä tukkoisuutta ilmassa. Ensi viikolla sitten taas treenien pariin.
      Älä muuta sano, kyllä on tehnyt tiukkaa vain olla. Onneksi ensi viikolla pääsee jo treenaamaan, tosin rauhallisesti aloitan.

  3. Moikka! Käytätkö offilla ja dieetillä palautusjuomana heraa JA hiilaria vai pelkkää heraa?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta