Dieetissä yksi vaihe kireämmälle – 6 viikkoa kisoihin

Täällä ollaan pikkuhiljaa parantumassa flunssasta, joka muhun tällä viikolla iski. Mulla oli tänään jo sen verran energinen olo, että uskalsin mennä pitkälle kävelylenkille aamusta. Teki kyllä hyvää kävellä ja selvästi aineenvaihdunta lähti liikkeelle. Olo on ollut oikeastaan vain parempi pienen aamuisen kävelyn jälkeen. Salitreenejä en aio tehdä enää tällä viikolla, mutta aamuisin käyn kävelylenkeillä ja tänään ja huomenna on suunnitelmissa mennä köllöttelemään infrapunasaunaan, jonka huomaan ihan selkeästi edistävän aineenvaihduntaa.

Mä olin tänään tapaamassa mun valmentajaa poseerausharjoitusten merkeissä. On se vain kumma, vaikka sitä on tässä ollut kipeänä ja fyysisesti olo ei ole mitä parhain, niin kummasti se kunto vain on mennyt eteenpäin.

Sainkin valmentajalta hyvää palautetta, että koko muu kroppa alkaa olla lavalle valmis, lukuunottamatta pakaroiden alla olevaa rasvaa, joka aiotaan nyt vielä sulatella sieltä pois.

Nautin nykyään myös poseharjoituksista. Vaikka ei uskoisi, että mies voi olla hyvä poseerausopettaja, niin kyllä vain onkin. Paljon on luvassa uusia juttuja silläkin saralla.

Kisoihin on nyt ensi viikon alusta kuusi viikkoa, joka ei ole enää kovin pitkä aika. Nyt on siis laitettava vielä tiukempi vaihde silmään, joka tulee näkymään myös ruokailuissa. Ensi viikon alusta lähtien hiilihydraatteja hiukan leikataan, joita kuitenkin on ruokavaliossa vielä suht ruhtinaallisesti.

Jos niin voisi sanoa, niin olen päässyt tähän kuntoon hyvin korkeilla kaloreilla ja vähäisellä liikunnalla.

Olen nyt henkisesti varautunut siihen, että ensi viikko ja viimeiset kuusi viikkoa tulevat olemaan dieetin raskaimmat. Omalla ajattelutavalla on kuitenkin todella suuri vaikutus. Ei saa ajatella, että joutuu kärsimään tai saa jäädä märehtimään sitä, että ruokaa vähennetään. Täytyy ajatella, että eihän tässä asiat muutu yhtään mihinkään.

Muutoksia tuli myös liikunnan määrään. Salitreenit pysyvät edelleen viidessä salitreenissä ja painotus on jalka- ja selkätreeneissä. Viikkoon lisättiin kuitenkin yksi aamuaerobinen ja kestoa tuli 10 minuuttia aerobisiin lisää. Teen ensi viikosta lähtien neljä 40 minuutin aamuaerobista viikossa. Näiden lisäksihän mulla on lyhyet aerobiset myös salitreenien jälkeen.

Mulla on myös ilon aihe koskien huomista, nimittäin mulla on huomenna tankkauspäivä!

Sain valmentajalta valmiit makrot, joiden mukaan saan koostaa huomisen päivän ateriat. Mä olenkin jo suunnitellut huomisen kuuden aterian ”menun” valmiiksi 😀 Pääasiassa ovat hiilihydraatit, joita tulee nautittua runsaasti huomisen aikana. Proteiinit ja rasvat ovat alempana, kuin normaalisti.

Mä en ole niinkään herkkujen perään, vaan oikein janoan puhtaita hiilihydraatin lähteitä. Esimerkiksi riisiä voisin syödä vaikka millä mitalla. Totuushan on, että nälkä on matkassa ihan jatkuvasti. Täytyy myöntää, että kieltämättä se kiristää hiukan päätä välillä. Mitään hienoa ei voi kuitenkaan saavuttaa ilman pientä uhraamista. Tässä asiassa se on tämä nälän tunteen sietäminen. Se tulee olemaan varmasti matkassa viimeiset kuusi viikkoa ihan joka päivä, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Tankkaus tulee nyt henkisesti ja fyysisesti hyvään ajankohtaan. Olen juuri ollut kipeänä, joten keho nauttii ylimääräisestä energiasta ja tekeehän se hyvää myös pääkopalle. Tämän kertainen tankkaus onkin enemmän henkinen, koska ruokaa mulla on ollut yllin kyllin koko dieetin ajan.

Kieltämättä mulla alkaa kisafiilis nousta jo todella hurjasti! Haluan päästä näyttämään mun parhaimman kunnon, mitä koskaan ja se on täysin mahdollista, kun jaksan painaa nämä viimeiset kuusi viikkoa täysiä. Mulla on nyt motivaatio kohdallaan ja vaikka kuinka niitä hampaita joutuisi kiristelemään, niin nyt mennään, eikä meinata!

Tämän tytön haluan voittaa!
Tämän tytön haluan voittaa!

 

pauliinafitworld

3 vastausta artikkeliin “Dieetissä yksi vaihe kireämmälle – 6 viikkoa kisoihin”

  1. Hyvä kun maltat levätä kipeänä. Pistä postaus tankkauspäivästä? Riisiä minäkin voisin tankata vaikka kulhollisen, samoin riisipuuroa.

  2. Hienosti tuntuu karavaani kulkevan! Minkälaisia kaloreilla on tähän saakka menty? Tsemppiä hirveesti loppurutistukseen!

    • Yli 2000 kalorin ollaan menty koko dieetti. Kiitos paljon tsempistä! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta