Valmentajan palaute ei ollut kaunista kuunneltavaa

Meillä oli sunnuntaina tiimipäivä, johon myös itse osallistuin. Meillä on tiimipäivissä aina melkein alkuun ohjelmassa yhteistreeniä muiden tiimiläisten kanssa. Treeneissä on tarkoitus nostattaa yhteishenkeä, eikä kukaan treenaa yksin tai hampaat irveessä.

Mä olin tehnyt lauantaina jalkatreenin ja siihen päälle aerobisen ja päätin, että pidän sunnuntain vielä vapaana treeneistä, jotta olen varmasti terveenä tämän viikon alussa. Selvästi se oli hyvä päätös, koska pääsin tänään ensimmäistä kertaa tekemään aerobisen kunnolla, intervalli- tyyppisesti flunssan jälkeen. Vitsi sitä tunnetta, kun pääsi oikein kunnolla päästelemään höyryjä 😀

Kun muut lähtivät valmistautumaan tiimipäivän treeneihin, valmentaja otti mut kahdenkeskiseen puhutteluun ja halusi hiukan puhua siitä, mitä olen viime aikoina puuhaillut.

Valmentaja oli nimittäin huomannut, että olin tehnyt treenejä puolella kädellä ja tuudittautunut siihen, että tässä ollaan jo melkein kisakunnossa.

Jos olen rehellinen, niin kuulin oikein kunnon läksytyksen siitä, että minne on hävinnyt se urheilija-Pauliina, joka tulee salille ja silloin kaikki muu unohtuu.

Valmentaja oli täysin oikeassa. Olen kuvitellut, että voin ottaa rennommin treeneissä, vaikka hommaa on vielä sellaisen muutaman kilon verran. Ne viimeiset kilot kun tuppaavat olemaan tiukimmassa.

En osaa sanoa, mikä on vaikuttanut mun mieleen näin, mutta olen niin kiitollinen mun valmentajalle, kun hän avasi mun silmät. Kehitys loppuu tyytyväisyyteen ja niin loppuu myös rasvan palaminen.

Vaikka sitä ei uskoisi, niin sillä, miten ajattelet, on todella suuri vaikutus myös fyysiseen puoleen.

Mä muutin mun ajattelutapaa samantien tuon keskustelun jälkeen. Mä olen nukkumassa viimeistään kymmeneltä, aamuaerobiselle heräsin tänään 4.30 ja ihan sama siitä, mitä kello näyttää. Kun eilen menin salille, suljin kaiken muun maailman pois ja tein todella hyvän selkätreenin ja aerobisen siihen päälle.

Sali on aina ollut mulle se pakopaikka, jonne mennä missä mielentilassa tahansa. Jukka auttoi mua saamaan selkätreenin kunnolla perille. Olin jo ehtinyt vähän unohtaa tärkeitä juttuja selkätreeneissä. Kyllä meni perille!

ylätaljaylätalja-selkätreeni-mayors

Tämä viikko mennään vielä normaalisti, mutta huomaan jo, että keho käyttäytyy eri tavalla, kun muutin ajattelutapaa. Paino on ollut nyt joka aamu sellaiset 100 grammaa vähemmän. Lopullinen pudotus voidaan sanoa kunnolla vasta viikon lopussa. Enää en anna itseni tippua sinne mukavuusalueelle, vaan töitä tehdään ihan loppuun asti!

alatalja-selkätreeni

Bikini fitnesiin on tullut ihan mahtava uusi sääntömuutos. Finaalissa tullaan tekemään niin sanottu ”back walk”, joita tehdään maailmalla ja pro kilpailuissa.

Finalistit kävelevät rivissä selkäpuoli tuomareihin päin muutaman askeleen ja ottavat sitten taka-asennon. Kävelyssä näkyy samantien, jos pakarassa on vähänkin ylimääräistä.

Jo tuo uusi sääntömuutos sai muhun niin paljon motivaatiota, että aion saada ne viimeisetkin rasvat jaloista poltettua. Sen eteen täytyy vähän kärsiä, mutta sitä se kilpaurheilu on. Ei voi saavuttaa mitään hienoa, jos ei poistu välillä mukavuusalueelta.

ylätalja-selkätreeni

Motivaatio on taas huipussaan ja aion pitää tämän asenteen loppuun asti. Jokaisessa treenissä annetaan kaikkensa ja katsotaan, mihin se riittää!

pauliinafitworld

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta