2 viikkoa kisoihin – rehellisiä tuntemuksia

On jotenkin vaikeaa käsittää, että olen ollut kohta 20 viikkoa dieetillä. Tämä on elämäni pisin ja opettavaisin dieetti.

Ensinnäkin täytyy rehellisesti sanoa se, että onhan se ihan päivänselvää, että naisen vartalo ei varmastikaan ole tehty dieettaamista varten. Kuvitelkaa se tilanne, kun mielialat heittelevät tiettyyn aikaan kuukaudesta laidasta toiseen kymmeniä kertoja päivän aikana ja minkä helpotuksen sitä saisikaan, kun voisi ahmia sisäänsä sen Ben & Jerry’s purkin tai muutaman palan suklaata? Kyllä varmasti jokainen nainen tietää sen tunteen. Mutta mitäs sitten, kun se jäätelöpurkki on ja pysyy siellä pakastealtaassa 22 viikon ajan?

Kuukaudet vierii, mielialat toimii aivan normaalisti, koska mulla ei ole (koputan puuta) koskaan ollut ongelmia mun hormonitoiminnan kanssa kisadieeteistä huolimatta. Olen saanut kokea näitä ihania tuntemuksia viimeisimmän viikon ajan. Olen siis kärsinyt suunnilleen kolmen miehen kokoisesta ruokahalusta ja mielialanvaihteluista 😀 Nyt alkaa se järjetön ruokahalu väistyä ja huomaan, että kuljetaan taas kohti normaalia olotilaa. Selvisinpäs taas yhdestä kuukaudesta tämän asian suhteen.

paivameikki1

Mun ruokavalioon lisättiin siis reilusti hiilihydraatteja viikko sitten ja ainoita muutoksia ovat olleet korkea hiilaristen ja ei niin korkea hiilaristen päivien vaihtelut. Vaikka hiilihydraatteja on miehen ruokavalion verran, niin silti paino jatkui tippumistaan ollen sunnuntaina taas alimmillaan 53,7kg. Tuntuu, että aineenvaihdunta on vain kiihtynyt tuosta lisäyksestä. Uusi verisuonia putkahtelee pintaan ja parhaimpina päivinä koko vatsan seutu on täynnä pieniä pintaverisuonia. Ei kovin naisellista, voin kertoa. Keho käy kuumana ja hikoilen edelleen, kuin pieni.. Eipä ole täällä paljon näkynyt sitä mukamas dieettiläisille tuttua palelua, koko dieetin aikana!

Tänään on tehty jo viikon ensimmäinen aerobinen, joita teen ainakin tämän viikon vielä normaalisti sen 4 kertaa yhteensä. Tällä viikolla teen myös normaalisti viisi salitreeniä, joiden perään teen lyhyen aerobisen. Näillä mennään toisiksi viimeinen viikko ennen kisoja ja kisaviikon suunnitelmat ovat vielä täyttä yllätystä. Luotan mun valmentajaan 100 prosenttisesti ja teen mitä käsketään, joten en halua vaivata herraa kyselemällä turhaan viimeistelyviikon ohjelmasta, se selviää sitten.

paivameikki

Mun tehtävänä on tällä hetkellä A) nauttia viimeistelyistä ja B) tehdä viimeiset treenit niin täysiä, kuin lähtee. Sen enempää ei multa vaadita. Olenkin nyt pyrkinyt ottamaan mahdollisimman rennon asenteen dieetin suhteen. Vakavasti, mutta ei tosissaan.

Vaikka tämä dieetti on pisin, mitä mulla on koskaan ollut, niin voin sanoa, että voin fyysisesti parhaiten, mitä koskaan aikaisemmin kilpailuihin valmistautuessa. Osansa on varmasti ammattitaitoisella valmennuksella, jossa on otettu kaikki osa-alueet huomioon, Toki myös muussa elämässä tapahtuu tällä hetkellä ihania asioita ja onhan se erilaista katsoa maailmaa sydämen kuvat silmissä. Mä oon tällä hetkellä onnellinen ja menen luottavaisin mielin eteenpäin dieetin ja muun elämän suhteen. Kaikelle on oma paikkansa ja tarkoituksensa.

Motivoivaa treeniviikon alkua.

Terkuin

Kisadieettiläinen.

 

pauliinafitworld

2 vastausta artikkeliin “2 viikkoa kisoihin – rehellisiä tuntemuksia”

  1. Hei teeppä taas semmonen ennakkoarvio noista Jyväskylän karsinnoista, että ketkä tulevat ehkä pärjäämään. 🙂 Ne on ollu aina niin hyviä!! Tsemppiä ihan hitokseen loppurutistukseen, oon ihaillu sun menoa koko tämän dieetin ajan 🙂 oot huippu!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta