Selkätreeni neljällä liikkeellä

Kulunut viikko on ollut ihan loistava treenien puolesta. Ollaan nyt joka päivä treenattu yhdessä Jukan kanssa ja olen oppinut ihan älyttömästi viikon aikana. 

Torstaina oli molemmilla selkäpäivä. Selkähän on mulla sellainen, että siihen tarvitaan lisää paksuutta, sekä leveyttä. Tällä hetkellä priorisoidaan selän lihasmassan kasvatusta ja treeniohjelmassa onkin selän ”paksuutta” lisääviä liikkeitä. Pääasissa raskaita kulmasoutuja ja taljavetoja, jotka kehittävät lihasmassaa tehokkaimmin. 

selkätreeni naisille

Torstain selkätreeni toteutettiin neljällä liikkeellä: 

-Kulmasoutu tangolla

-Supersarja: ylätalja leveällä otteella + ylätalja A-kahvalla

-Alatalja kapealla otteella

-Alaspainallus taljassa 

Lopuksi vielä hauiksia ja olkapäitä. 

 Kulmasoutu ensimmäisenä liikkeenä toimi samalla lämmittelynä ja nostin painoa pikkuhiljaa ylöspäin sarjapainoon, jolla tein 5 x 12 toistoa. 

Pikkuhiljaa alkaa löytyä se tuntuma myös selkä, rinta-ja käsitreeneihin. On uskallettava laittaa tarpeeksi painoa ja mennä sinne epämukavuusalueelle.

Ylätalja

Selkätreeni naiselle

Olen nyt ottanut jokaiseen treeniin sellaisen mentaliteetin, että lopetan sitten vasta, kun en jaksa enää, enkä mene sen mukaan, mitä paperissa lukee. Jokaiseen treeniin pitää löytää asenne, että nyt tehdään eikä meinata. 

pauliinafitworld

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta