Ruokavalioni makrojakauma

Multa kysytään usein, että millaista makrojakaumaa noudatan mun ruokavaliossa. Mun tän päivän agendana on ollut päivittää ruokavalio kehityskauden makroihin, joka tarkoittaa sitä, että ravintoaineet ruokavaliossa jakautuvat seuraavasti:

Hiilihydraatit 40%

Proteiinit 30%

Rasva 30%

Kisadieetillä rasvan määrä oli luonnollisesti alhaisempi ja hiilihydraatteja jouduttiin laskemaan vain hieman. Mun kehotyyppi on sellainen, että se sietää hiilihydraatteja suurissakin määrin ja sen vuoksi söin jopa kisadieetin viimeisillä viikoilla ison annoksen hiilihydraattia ihan jokaisella aterialla.

Mun keho reagoi voimakkaasti myös ihan oikein toteutettuun hiilihydraattitankkaukseen ja aineenvaihdunta lähtee surinalla liikkeelle, kun syön suuren määrän hiilihydraattia kerralla. Jokaisen vartalo on kuitenkin yksilöllinen, joten sen vuoksi en voi täällä blogissakaan jakaa yleisohjeita, jotka sopisivat kaikille. Olisi myös mun ammattietiikan vastaista kertoa jotain yleisohjeita, jotka eivät kuitenkaan päde kaikkiin.

Mä olin tänään aamusta treenaamassa  rinnan ja hauikset. Tämän päiväinen hauistreeni oli vähän ekstraa, koska olen treenannut ne jo kerran tällä viikolla. Haluan kuitenkin käsiin kehitystä, joten ylimääräinen treeni ei ole pahitteeksi. On hienoa huomata, että myös hauikset alkavat saada lisää voimaa, kun ne ovat niitä mun heikoimpia lihasryhmiä.

 

pauliinafitworld

2 vastausta artikkeliin “Ruokavalioni makrojakauma”

  1. Moi Pauliina!
    Muistan, kun joskus kirjoittelit hormoni-ja ehkäisyasioista. Olisin halunnut kysellä, jos siitä olisi mahdollista saada postausta. Että mikä on nykytilanne, toimiiko kaikki kuten pitääkin, ja miten sinne on päästy? Mua kiinnostaa erityisesti, miten oma hormonitoiminta palautui pillereiden lopettamisen jälkeen!
    Ja kiitos hyvästä blogista:)

    Enni

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta