Hormonien käyttö, vatsalihastreeni, nettivalmennukset – vastauksia kysymyksiin osa 1

Hyvin onkin tullut jo kysymyksiä ja vastaan nyt tässä postauksessa niistä ensimmäisiin. Mennään siis suoraan asiaan, eli täältä pesee! 😀

Kuinka monta leukaa vedät?

Pakko myöntää, että en kovin montaa. Ihan ilman apua sanoisin, että 2 tai 3 😀

Sinä kun olet jo kokenut konkari ja naiseksi omaat paljon lihasmassaa, niin”pelkäätkö”tulevaisuudessa sitä, että kuntosi hioutuu siihen pisteeseen, ettei sinun ole fyysisesti enää mahdollista kerryttää lihasta?

En varsinaisesti pelkää, mutta tiedostan kyllä asian. Tiedostan, että vielä on mahdollista kehittää fysiikkaa ja keksiä uusia tapoja antaa lihaksille uutta ärsykettä, mutta niin ei välttämättä ole vaikka viiden vuoden päästä. Oma kauneusihanteeni on sellainen lihaksikas bikinikilpailija, joten omat tavoitteenikaan eivät ole esimerkiksi body fitness kisaajan lihasmassassa.

Mitä mieltä olet steroidien käytöstä tavistreenaajalla?

Mun mielestä jokainen saa tehdä vartalollaan, mitä haluaa. En koe, että se olisi multa mitenkään pois, jos joku haluaa niitä käyttää. Steroidit kun eivät kuitenkaan ole mikään oikotie onneen, vaan töitä täytyy tehdä vähintään yhtä lujaa, kuin ihan naturaalinakin.

Treenaatko vatsoja eristetysti? Jos, niin minkälaisilla liikkeillä?

Treenaan vatsoja noin kerran viikossa. Keskityn syvien vatsalihasten kehittämiseen. Mullahan on esimerkiksi tosi erottuvat sivuttaisvatsat kisakunnossa, joten teen lähinnä erilaisia suoria vatsoja kehittäviä liikkeitä. Mun lemppari on lantionnostot, rutistukset ja dynaamiset vatsaliikkeet.

Mitkä ovat tapasi tehdä aerobista treeniä? Käytkö koskaan ryhmäliikuntatunneilla?

Nyt kehityskaudella teen yhden aerobisen viikossa, joka on ns. toiminnallinen loikkatreeni. Dieetillä tykkäsin tehdä aerobista mäkivastuksella matolla tai intervallina kuntopyörällä. Jonkin verran tein myös toiminnallisia aerobisia ulkona sään salliessa.

Käyn ryhmäliikuntatunneilla harvoin, yleensä oman äitini suostuttelemana 😀 Viimeisen vuoden sisällä olen käynyt esimerkiksi kahvakuulatunnilla ja hot joogassa.

Minkälainen urheilutausta sinulla on ennen kuntosalia?

Olen pienestä asti harrastanut jotain liikunnallista. Pisimään säilyi ratsastusharrastus, jota harrastin viisi vuotta. En ole kilpaillut missään lajissa ennen fitnesiä.

Mitä tykkäät siitä, jos lukija tulee moikkaamaan sua?

Mun on välillä vaikea käsittää niitä määriä ihmisiä, jotka mun blogia lukee, joten saatan joskus hämmästyä, mutta ilahdun aina, jos mua tullaan moikkaamaan. Hienoimpia hetkiä on ollut, kun lukija on tullut kertomaan ihan kasvotusten, että saa mun postauksista motivaatiota! 🙂

Onko terveellistä kropalle, jos on syöny isoja kalorimääriä ~2200 ja hyppää nettivalmennukseen jossa on 1300-1700 vaihdellen kalorit.

Se riippuu ihan sun tavoitteista. Jos sulla on paljon pudotettavaa ja sun kulutus on ollut 2200, niin silloin tollasilla miinuskaloreilla painon pitäisi alkaa laskea aika hurjaa tahtia. Jos paino laskee yli kilon viikossa, mennään jo epäterveellisen painonpudotuksen puolelle. Mutta nämä on niin yksilöllisiä ja pitäisi tietää muitakin taustatietoja.

Miten treeni ja lepopäiväsi syömiset eroaa. Onko fiksumpi syödä samalla kalorimäärällä koko viikko vai vaihtaa just, että lepopäivänä syö vähemmän.

Mulla ruokailut pysyy oikeastaan samoina treeni-ja lepopäivinä. Kalorien vaihteluilla voi tehostaa rasvanpolttoa ja moni tekeekin sitä pysyäkseen kiinteänä, En itse tällä hetkellä näe siitä hyötyä, kun kalorini eivät ole vielä oman kulutukseni tasolla. Mä katson asian siltä kantilta, että käytän sitten ne lepopäivän kalorit palautumiseen.

Miten alkaisit toteuttamaan itseoppisesti kiristelyä Offilta, jos et halua ottaa pt:Tä vaan opetella itse tuntemaan kehosi?

Pitäis tietää lähtötilanne, jotta osaisin suoraan vastata tähän. Yleensähän kiristellessä pelataan rasvan ja hiilarin määrällä. Mä myös ennemmin lisäisin liikuntaa, kuin alkaisin heti nipistää kaloreista.

 

Seuraavassa vastauspostauksessa vastaan muun muassa kysymyksiin parisuhteesta, lisäravinteista, proteiinin määrästä, tämän hetkisestä työstä ja tulevaisuuden suunnitelmista! 🙂

Kysymyksiä voi esittää vielä perjantaihin asti täällä: Nyt saa kysyä, mitä vaan!

 

pauliinafitworld

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta