Pepputreeni joka päivä!

Eilen oli hauska päivä treenien suhteen, kun menimme ystäväni kanssa kokeilemaan Voimalaitos Merihaan salia ja päätimme tehdä jalkatreenin, kun kerta yhdessä oltiin treenaamassa. Kaverin kanssa on ihan parasta treenata jalkoja. Saan itse paljon tsemppiä treenikaverista. Ystäväni on ihan pro treenaamaan peppua ja opin monta uutta liikettä, jolla rasittaa pakaraa enemmän. Teimme treenin alkuun toiminnallisia lämmittelyitä, muun muassa askelkyykkykävelyjä, kyykkyhyppyjä narulla ja penkille nousuja.

Toistimme lämmittelyjä niin monta kierrosta, että saimme kunnon lämmön päälle, jonka jälkeen siirryimme tekemään takakyykkyä tangolla ja kyykkyä, jossa tanko nojasi nurkkaan. Näiden isojen liikkeiden jälkeen teimme muutaman sarjan etureisille ja loppuun kunnon kolmois sarja pumppia pakaroille. Erilaisia ojennuksia ja puristuksia. Kyllä oli pakarat pumpissa treenin jälkeen ja mikä parasta, treeni antoi ihan älyttömän energiaruiskeen, kun seura oli kohdallaan.

pepputreeni

pepputreeni

Täytyy sanoa, että pidin paljon Voimalaitoksen salista. Se oli tarpeeksi iso, joten treenin kuin treenin pystyy varmasti tekemään rauhassa. Pidin myös sen laitteista ja valoisuudesta. Varmasti tulen vierailemaan salilla jatkossakin, eikä ole salia turhaan kehuttu niin paljon. 

pepputreeni

Jos haluaa oikeasti kehittää juuri pakaroita, ei yksi jalkatreeni viikossa riitä siihen. Pakarat palautuvat treenistä nopeammin, joten niille voi tehdä pumppaavia sarjoja vaikka joka päivä. Näissä liikkeissä painoa on maltillisesti ja oman kehon painolla saa erittäin hyvän poltteen aikaan. Aion myös itse alkaa lisätä näitä pienempiä liikkeitä muiden treenien perään ja hankintalistalla ovat omat kuminauhat, joilla saa hyvän treenin pepulle aikaiseksi melkein missä vain. Taas on tullut opittua paljon uutta ja tulen varmasti kertomaan teille parhaat pepputreenivinkit, kunhan pääsen ne itse toteamaan! 🙂

 

pauliinafitworld

5 vastausta artikkeliin “Pepputreeni joka päivä!”

  1. Kiva postaus! 🙂 paljon sun paino on nyt kun oot saanut 6kg lihasta ja nesteitä hieman takaisin? paljonko muute oot pitkä?

  2. miten pakaralihas eroo muka muista lihaksista sen palautumisen kanssa? lihas kun lihas tarvii kehittyäkseen lepoa eikä jokapäiväistä pumppailua. ihmeellistä suositusta pt:ltä!

  3. ”Pakarat palautuvat treenistä nopeammin, joten niille voi tehdä pumppaavia sarjoja vaikka joka päivä. ”

    Tässä kun on oma takalisto-osasto jo kolmatta päivää ihan jumissa edellisen treenin jäljiltä, niin kiinnostaa kanssa tämä lauselma. Useimmiten musta tuntuu että just pakarat/jalat ottaa sen kolmekin päivää palautua ennenkuin lihasarkuus on semmosella tasolla että vois heittää uuden satsin kehiin, ihan venyttelystä ja rullailustakin huolimatta. Yläkroppa ehkä vähän nopeammin. Yksilöllistäkö?
    Kyllä mä viikossa saan pari jalkatreeniä vedettyä mutta joka päivä kuulostaa aika extremeltä? Avaatko vähän lisää jos viitsit, kiinnostaa? 🙂

    dabestversionofmyself.blogspot.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta