Treeniä bodareiden kanssa

Mulla on takana ihan mahtava pidennetty viikonloppu, jonka loppiainen mahdollisti. Vaikka viikonloppuna ei tapahtunutkaan mitään ihmeellistä, niin olen kuitenkin rentoutunut paremmin, mitä moneen viikonloppuun olen pystynyt. En enää pysty olla ajattelematta ensi viikon keskiviikkona starttaavaa parin viikon Krabin matkaa. Perhoset lentelevät vatsassa ihan joka päivä, kun mietin koko asiaa. En vielä tiedosta, että kohta tepastelen rannalla tämän kylmän ja märän lumen sijasta.

Viikonloppu sisälsi matkasta haaveilun lisäksi rauhallista kotona oloa, herkkuja, hyviä leffoja ja tietysti treeniä! Päätimme lähteä Jukan kanssa vielä sunnuntaina illalla treenaamaan ja ajattelimme, että sali on varmasti siihen aikaan ihan tyhjä. Toisin kävi ja törmäsimme salilla Mike Sireniin, jonka mukaan lyöttäydyimme käsitreeniin, Ja kunnon käsitreeni se olikin! Toistoja tuli ojentajille ja hauiksille monia satoja ja treenin jälkeen oli hauikset ja ojentajat kunnon pumpissa.

nyyssola siren
Mulla ei ihan noin iso ojentaja ole tavoitteena 😀
siren pakarinen nyyssola
Ryhmäposet loppuun 😀

Nyt tunnen, että huomenna iskee varmasti elämäni pahimmat lihaskivut varsinkin ojentajiin, jotka ovat heikoimpia lihasryhmiäni. Haluan kehittää myös niistä vahvuuden ja sen vuoksi imen itseeni kaiken tietotaidon, jota osaavilta ihmisiltä saan. Olen vuosikaudet treenannut bodareiden kanssa, koska heidän treenityyli nyt sattuu eroamaan aika paljon bikini fitness kipailijan tyylistä treenata. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa ja olen oppinut soveltamaan asioita bodareiden treeneistä omiin ohjelmiini. Etenkin selkää olen saanut kehitettyä huimasti vasta viimeisimmän kahden vuoden aikana ja siinä suurena apuna on ollut Jukka, jolla selkä on todellakin yksi vahvuus. 

En halua koskaan jämähtää paikoilleni treeneissä ja jos tuntuu siltä, että kehitys junnaa paikoillaan, niin keinoja on monia tehostaa treenejä. Monesti ainut este kovemmalle treenille on meidän mieli, joka ei anna periksi ja sanoo meille, että emme pysty. Eilinen treeni osoitti taas sen, että itsestään voi löytää paljon tsemppimieltä ja voimaa, kun oikeasti antaa kaikkensa.

Salitreeni ei kehitä ainoastaan fyysistä puolta, vaan kehittää myös päättäväisyyttä ja mielenlujuutta. Mikään ei ole parempi tapa haastaa itsensä, kuin mukavuusrajan ulkopuolelle menevä treeni. 

Koko eilisen treenin löydät Jukan blogista.

Treenin täyteistä viikkoa kaikille! 

pauliinafitworld

7 vastausta artikkeliin “Treeniä bodareiden kanssa”

  1. Miten mielestäsi bodarien treeni eroaa bikinikilpailijan treenistä? Itse bikinissä kilpaillessani treenasin periaatteella isot pääliikkeet lyhyillä sarjoilla ja isoilla painoilla sekä päälle eristäviä lihaksen väsyttämiseksi. Ei aerobista tai mitään omituisia pakaravemputuksia. Pari kertaa vuoteen tein voimapätkää sarjapainojen kasvattamiseksi. Tällä tyylillä pääsääntöisesti myös tuntemani bodarit treenaavat.

    • Osaavilla bodareilla on sellaista tietotaitoa, jota ei välttämättä ole bikini valmentajilla

    • Hih, tulen varmasti kertomaan meidän matkakokemuksesta! 🙂

  2. osaatko auttaa: mitä jos kulutus on esim. 3000kcal/pvä ja on pienikokoinen(45kg)? Jos proteiinit olisi 1,8g(81g) ja rasva 1,2g/painokilo(54g) yht 810kcal ja 5g hiilihydraattia(225g 900kcal)ei riittäisi mitenkään(1710kcal)Mistä ylimääräiset 1290kcal? proteiineista hiilareista vai rasvasta?

    • En voi oikein näin suoraan sanoa tietämättä sun tavoitetta yms. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *