Kuinka kiinteytyä?

Jos haluat kiinteytyä – opettele syömään oikein. 

Monen ikuisena haaveena on kiinteytyä, joka on itseasiassa hyvin yksinkertaista, kun sen oivaltaa. Yleensä kiinteytymisestä tehdään kuitenkin hankalampaa kuin se onkaan keskittymällä täysin vääriin asioihin. 

Suurin osa omista asiakkaistani havittelee kiinteämpää vartaloa. Suurin osa myös onnistuu sen vuoksi, että annan ohjeet, miten syödä oikein ja niin, että kiinteytymistä tapahtuu. 

Käytännössä kiinteytyminen tapahtuu niin, että syödään jonkin verran alle oman päivittäisen kulutuksen. Kiinteytyminen vaatii jopa enemmän kärsivällisyyttä, kuin suoranainen laihduttaminen, koska tuloksia ei yleensä ala näkyä heti ensimmäisten viikkojen aikana. 

Keho ei ole kone, joka ymmärtäisi heti ensimmäisten päivien tai viikkojen aikana, että ”hei, nyt aletaan kiinteytymään!” Ehei, kiinteytymisen suhteen kärsivällisyys palkitaan. 

Millainen treeni kiinteytttää?

Ei ole olemassa yhtä ainoaa treenimuotoa, joka kiinteyttää, mutta omaan kokemukseeni pohjautuen salitreeni on kaikista yksinkertaisin tapa saavuttaa kiinteä vartalo. Lisääntynyt lihasmassa polttaa itsestään rasvaa ja kaiken lisäksi saat naisellisia muotoja lihasmassan ansiosta. 

Kiinteytyessä kehon paino ei edes välttämättä muutu, vaan lihasmassa korvaa rasvakerroksen, jolloin lopputuloksena on kiinteä keho. Kovia treenejä ei kannata pelätä. Lihas ei kasva varmasti liikaa, lopputulos on vain entistä paremman näköinen.

Rasva palaa tasaisesti joka puolelta kehoa, joten ei ole mahdollista polttaa rasvaa ainoastaan tietyltä kehon alueelta. Esimerkiksi todella kiinteä peppu tarvitsee seurakseen aika alhaisen rasvaprosentin. Kannattaa siis unohtaa yhden alueen pumppaaminen siinä toivossa, että rasva sieltä palaisi nopeammin. 

Kannattaa myös muistaa, että kehoa ei ole terveellistä pitää liian alhaisessa rasvaprosentissa vuoden ympäri ja fitnesslehdissä olevat kansikuvamallit pitävät yllä kuvaa vääristyneestä naisvartalosta. Terveellisessä rasvaprosentissa pepussa on hiukan rasvaa ja kisadieetilläkin se kunnolla lohkeava pakaralihas tulee esiin vasta dieetin loppuvaiheessa. Peppu voi kuitenkin olla suht rasvaton ja kiinteä, kun ruokavalio ja treeni on yhdistetty fiksusti. 

kuinka kiinteytyä
Kiinteytyminen vaatii töitä. Itse syön viikot puhtaasti ja viikonloppuisin herkuttelen!

Kiinteytymiseen ei ole oikotietä

Tässäkään asiassa ei ole siis oikotietä, vaan on oltava valmis tekemään töitä oman tavoitteen eteen. Kiinteytyminen on hidasta, mutta palkitsevaa hommaa!

Olen kirjoittanut aiemminkin kiinteytymisestä ja esimerkiksi makeanhimosta, joka usein haittaa tavoitteen saavuttamista.

Haluatko polttaa rasvaa? Ota ainakin nämä vinkit käyttöön!

Makeanhimosta eroon!

 

 

 

 

 

pauliinafitworld

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta