Treenatessa saa myös nauraa!

Kun minä ja Maija treenataan, niin siitä ei naurua eikä mölyä puutu!

Me kaksi mölyapinaa otimme eilen suunnaksi Solanan, joka on ehdottomasti myös yksi parhaimpia saleja Helsingissä, mikäli haluaa motivoivan saliympäristön, jossa treenata. Treenissä oli mukana Maijan miespuolinen työkaveri ja päätimmekin, että koska meitä on kolme, niin teemme selkä, rinta -ja vatsatreenin suurimmaksi osaksi kiertoharjoittelutyyppisesti. 

Treeni alkoi ”kevyillä” lämmittelyillä, joita tehtiin kolme sarjaa ja niin, että kierrettiin laitteissa. Lämmittelysarjaan kuului alataljaa, kulmasoutua taljassa ja kulmasoutua ylhäältä. Jokainen teki yhteensä kolme kierrosta.

Lämmittelysarjan jälkeen siirryimme tekemään kulmasoutua smithissä, joka olikin mulle uusi tuttavuus, mutta lopulta saimme Maijan avustuksella myös mun kulmasoudun kohdilleen. Aluksi tein liikkeen oikeastaan pelkillä hauiksilla. Mikäs siinä, mutta mieluiten treenaan hauikset ihan omana treeninään! 😀 Kyllä meinaan potki varsinkin keskiselkään, jonne on myös tärkeä rakentaa hiukan lisää lihasta! 

kulmasoutu smith

kulmasoutu smithissä
Maija näyttää mallia!

 

Huomasin siinä Solanan valoissa, että on ilmeisesti syksyn kisojen jälkeinen selkä priorisaatio tuottanut tulosta ainakin selässä olevista muhkuroista päätellen. Nämä ovat ehdottomasti niitä tämän lajin parhaita puolia, kun näät kovan työn tulokset konkreettisesti. 

selkätreeni

Kulmasoudun jälkeen siirryimme tekemään kiertoharjoitteluna tuettua kulmasoutua (mikä polte keskiselässä!), ylätaljaa leveällä otteella ja kulmasoutua yläviistosta.  

Tulipa siinä tuettua kulmasoutua tehdessä vastaan eräs tunnettu tuomari, joka sanoi, että eihän tosta tule yhtään mitään, kun kerrottiin, että olemme täällä treenaamassa. Tuomari toivotti meille hyviä kikatteluhetkiä, johon vastasimme, että sitähän varten tänne on tultu 😀 Ei aina tarvitse olla niin vakavaa ja tosiaan sarkastisesta vitsistä oli kyse, jos joltain meni ohi. 

Selkä alkoi olla hyvässä pumpissa tämän kierron jälkeen ja puhekin alkoi sen verran sammaltaa, että katsoimme parhaaksi siirtyä rintaliikkeisiin. Teimme rintaliikkeitä niin ikään kiertoharjoitteluna kolme kierrosta eri laitteissa. Se riitti rinnalle ja seuraavaksi oli edessä Maijan jo treenin alussa pelottelema ”vatsalihas-battle”. Tämä on mulle vanha tuttu (valitettavasti) ja meidän miespuolinen treenari oli vielä enemmän kauhuissaan kertoessaan, että on tehnyt vatsalihaksia viimeksi neljä vuotta sitten! Kunnioitettava väli sanoisinko 😀 

Vatsa-battle on siis sanojensa mukaan taistelu, eli jokainen keksii vuorollaan vatsalihasliikkeen, jota tehdään niin kauan, että yksi hyytyy. Tämän kertaiseen taisteluun valikoitui lankku, sivuttais vatsat pyöräillen maassa ja lantionnosto maassa. Viimeistään tässä vaiheessa kirosanat lensivät ja nauru raikasi, kun toisen suoritus yritettiin pilata heittämällä vitsiä. Ei sitten tyydytty taistelussa yhteen kierrokseen, vaan tehtiin samalla vaivalla kolme kierrosta. Huh huh!

Hyvän olon hormoni oli huipussaan ja loppujen lopuksi räkätimme kaksin kerroin jumppamatolla tehdylle treenille. Oli tietysti pakko ottaa muutama some kelpoinen selfie, joista hiukan materiaalia alla. 

Kuvasta voitte nähdä perus minän 🙂
Miksi salilla pitäisi olla aina niin vakavaa?!
Jes, treeni valmis!

Kova treeni väsyttää kropan, mutta sumentaa myös mielen ja hyvän olon hormonin ryöpyissä olikin hyvä lähteä aulaan ja kuulla, että naurun räkätys oli kuulunut jumppatasanteelta yläkertaan asti. Olipa meidän show näkynyt myös valvontakameroiden ruuduissa, joita on ympäri salia. No, tulipa sitten tehtyjä spagaateja myös muiden iloksi!

Me aiotaan ihan tosissaan kiertää eri saleja Helsingissä Maijan kanssa ja pistä vinkkiä, jos haluaisit meidät treenaamaan sun salille! Uusi treeniympäristö piristää aina ja me kun saadaan kunnon treenit tulille ihan missä vain. Vinkkejä otetaan siis vastaan! 🙂

Kutsu meidät vierailulle sun salille!
pauliinafitworld

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta