Miltä näyttää kunto 4 viikkoa ennen kisoja?

En olekaan tällä dieetillä julkaissut vielä kertaakaan kuntokuvia. Jollakin tapaa en koe tarvetta kuvata kuntoa joka viikko ja rehellisesti sanottuna kisoihin valmistautuminen vie niin paljon aikaa, että käytän sen mieluummin itse treenaamiseen ja muihin dieettiarjen asioihin. 

Olin eilen parin tunnin hieronnassa täällä Fuengirolassa ja kyllä vain teki hyvää hieroa kovasta treenistä jumiutuneet paikat auki. Tunnen selvästi, että nestettä kertyy kehoon normaalia enemmän, kun lihakset ja kalvot ovat jumissa. Eilinen menikin kokonaan lepäillessä aamun aerobista lukuunottamatta. 

Lepopäivät ovat itselleni näin dieetillä aika raskaita päiviä. Kun on tottunut treenaamaan vähintään kaksi tai kolme kertaa päivässä, niin laakereillaan lepääminen tuntuu usein turhauttavalta. Lepo on kuitenkin yhtä tärkeää, kuin treeni, joten yritin parhaani rentoutua. Rentoutuminen ja pitkät yöunet kannatti, koska paino oli tullut kilolla alaspäin edellisestä aamusta. Kehossa tosiaan oli nestettä aika tavalla! Nyt olo on ihanan kevyt ja päätin sitten aamulla napata ensimmäisen kuntokuvan sen kunniaksi. 

fitness classic

Nyt on tosiaan neljä viikkoa kisoihin ja vielä on muutama kilo pudotettavana ennen kisaa. Dieetin edetessä on saanut ilokseen huomata, että varsinkin ylävartaloon on tarttunut lisää lihasta, joka korostaa X-mallia. Kädet eivät myöskään ole enää niin rimpulat, kun ennen 😀 

Vähensin viikon alussa hiukan kaloreita ja sen on todella huomannut kehon muutoksissa. Lihaserottuvuus on jo hyvällä mallilla ja maha alkaa olla niin litteä, että tuskin tunnistan sitä aamuisin omakseni. Ollaan siis täysin aikataulussa, mutta tyytyväinen en missään nimessä vielä ole. Viimeiset rasvat lähtevät mulla aina pakaroista ja jaloista, joissa on vielä työtä. Aion painaa täysillä loppuun asti. 

Tämä dieetti on ollut syksyn dieettiin verrattuna aika tavalla erilainen. Samanlaista on se, että teen edelleen aamuaerobisia ja iltaisin treenaan, mutta ruokapuoli on täysin erilainen.

Olen laskenut kaloreita pikkuhiljaa, joka toimii mulle lisääntyneiden treenikertojen kanssa hyvin. Esimerkiksi ketoosilla en ole ollut tällä dieetillä, jonka koen kohtalaisen turhaksi itselleni. Hiilihydraatit ovat toki tällä hetkellä alimmillaan, mutta en näe tarvetta jättää niitä kokonaan pois. Ketoosi tulee kyseeseen vain silloin, jos näyttää siltä, että en ehdi kuntoon. 

Toinen suuri ero on se, että olen tankannut melkein joka viikko tai kunnon mukaan. Aluksi pidin kokopäivän tankkauksia ja nyt loppua kohden tankkaukset ovat pienempiä, puolesta päivästä iltapalatankkaukseen. Seuraava pieni tankkaus tulee kyseeseen todennäköisesti tämän viikon lopussa, koska paino on tippunut täällä reissussa jo lähelle kaksi kiloa.

Saan tankkauksesta aina hurjasti energiaa ja tankkaus vie väliaikaisesti nälän tunteen pois, joka johtuu hormonitasojen muutoksista dieetillä.

Mulle on tosi tärkeää, että olen terve ja jaksan urheilla lujaa myös dieetillä, joten sen vuoksi tankkaukset ovat dieetillä tarpeen. Mulla ne boostaavat selvästi aineenvaihduntaa ja rasvan palamista. 

Olen kaikin puolin tällä hetkellä hyvällä mielellä dieetin suhteen. Myönnän kyllä, että rankkaa alkaa jo olemaan ja pieni dieettiväsymys painaa, mutta olen saanut silti täälläkin tehtyä hurjia treenejä. Nälkää kyllä on, mutta sekin on selvitettävissä mielenhallinnalla. Mulle on pääasia, että voin hyvin ja jaksan treenata. Ne tavoitteet ovat ainakin jo tällä dieetillä saavutettu. 

pauliinafitworld

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 17
Tykkää jutusta