Lisää hyötyliikuntaa ja laihdu!

Haluaisitko laihtua, mutta salille lähtemiseen ei ole aikaa? Ei hätää, voit lisätä rasvanpolttoa helposti lisäämällä päivittäistä hyötyliikuntaa. 

Näin Helsingin eteläpäässä asuvana on ehkä tottunut vähän liiankin hyvään ja tällä tarkoitan sitä, että melkein joka paikkaan tulee kuljettua julkisilla liikennevälineillä. 

Ollessani Espanjassa mulle kävi niin, että lisäsin huomaamatta päivittäistä hyötyliikuntaa. Mulla ei ollut autoa vuokrattuna, joka olisi mahdollistanut pidempien reissujen tekemisen. Auton puuttuminen tarkoitti taas sitä, että oli käveltävä joka paikkaan. Asunto sijaitsi sellaisella paikalla, että julkista bussiliikennettä ei ollut kovin lähellä, joten päätin taittaa salimatkat, kauppareissut ja muut matkat kävellen. 

hyotyliikunta rasvanpoltto
Näissä maisemissa kelpasi kävellä paikasta toiseen

Mulla oli reissun ajan kahdelle salille kortit, jonne toiselle oli 20 minuutin ja toiselle 30 minuutin matka kävellen. Ensin matkojen taittaminen tuntui pitkältä ja vaivalloiselta, mutta päivien kuluessa alkoi jopa odottaa tulevia kävelymatkoja. Parhaimmillaan kävelyä tuli päivien aikana 20 000 – 30 000 askelta puhelimen mittarin mukaan. Luulen, että askeleita tuli jopa enemmän, koska kännykkä ei luonnollisesti tallenna kaikkia askelia. 

Loppujen lopuksi päivittäin kävelemäni muutaman 2-5 kilometrin matkat sinne tänne tuntuivat Suomeen palatessa lyhyiltä, jossa olen jatkanut hyötyliikunnan toteuttamista päivittäin.

Olen nyt monena päivänä kävellyt salille ja sieltä takaisin, joka toimii hyvänä lämmittelynä ja loppuverryttelynä. Vein myös polkupyöräni huoltoon, joka on lojunut pyörävarastossa käyttämättömänä. Jotenkin en voi käsittää, että miten en ole hyödyntänyt näitä lyhyitä matkoja ennen tätä. Odotan jo kesää, jotta pääsen pyöräilemään vaikka kaupungille päiväkahville, oi että! 

rasvanpoltto hyotyliikunta
Erään päiväkävelyn kahvihetken maisemat!

Kuinka paljon kävely kuluttaa kaloreita?

Reipas kävely kuluttaa kaloreita tunnissa noin 300 kalorin verran. Kävellessä syke pysyy rasvanpolton tasolla ja keho käyttää rasvavarastoja energiana. Itse kävelen usein myös kisadieetillä rasvanpolttolenkkejä, jos en jaksa lähteä salille!

Kuinka monta askelta tulisi kävellä päivässä, jotta se polttaa rasvaa?

Jos haluat polttaa rasvaa kävelyn avulla, niin suositeltu 10 000 askelta päivässä ei riitä. Se riittää toki kohottamaan kuntoa, mutta jos haluat oikeasti pudottaa painoa, niin askeleita tulisi ottaa päivässä 16 000 tai yli. 

Luku saattaa kuulostaa näin kirjoitettuna suurelta, mutta kun alat oikeasti hyödyntää niitä pieniäkin kauppa -tai postireissuja kävelemiseen autolla ajamisen sijaan, niin askeleet alkavat kertyä helposti. Itse olen jäänyt jo vähän koukkuun askeleiden keräämiseen! 😀 Huomasin myös reissun jälkeen, että mun peruskunto on parantunut runsaan kävelyn ansiosta. Se on mulle tosi hieno juttu!

Moni ajattelee, että elämäntapojen muutos on isoja asioita, mutta loppujen lopuksi näinkin pienillä asioilla voi saada aikaan isoja muutoksia. Lähde säkin polttamaan rasvaa hyötyliikunnan avulla! 

Kuinka moni teistä lukijoista seuraa päivittäisiä askeleita ja oletteko koskaan ajatelleet, että näinkin helpolla tavalla voi lisätä päivittäistä liikuntaa?

Edellisessä postauksessa kerroin personal trainerin työn parhaista puolista ja annoin vinkin kesäkunnon saavuttamiseen!

pauliinafitworld

3 vastausta artikkeliin “Lisää hyötyliikuntaa ja laihdu!”

    • Pitäis itekin hankkia sellainen ihan oikea, sitä ois hauska seurata 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 5
Tykkää jutusta