Kohti 2018 SM-kilpailuja

Treeni -ja valmennusrintamalla puhaltaa kohdallani uudet tuulet. 

Tein kevään kisojen jälkeen päätöksen jäädä pitkälle kehityskaudelle ja ajattelin, että treenaan täysin ilman valmentajaa tämän ajan. Osaan treenata lujaa myös yksin, mutta kyllä kovimmat treenit tulee vedettyä joko treenikaverin tai sitten ihka oikean valmentajan kanssa.

Olen tottunut olemaan yksin ja mua ei kovin helpolla saa mihinkään valmennukseen mukaan. Kahden SM -pronssin ja oman kokemuksen myötä vaadin valmentajalta paljon.

Varmasti kaikista tärkeintä on, että näkemykset kohtaavat täysin, joka ei omalla kohdallani toteutunut edellisessä valmennussuhteessa. Se olikin suurin syy siihen, miksi aloin treenata yksin ja valmentaa itse itseäni. Mielestäni siinä ei ole mitään kummallista myöntää tosiasiaa ja joskus vain käy näin. Muuta vikaa valmennuksessa ei ollut.

Olen syksyn kisojen jälkeen antanut itselleni ja mahdollisille valmentajaehdokkaille aikaa ja vähän aikaa sitten tiet kohtasivat sattumalta erään valmentajan kanssa, jonka kanssa olin ensimmäistä kertaa yhdessä treenaamassa tänään. Olimme tavanneet ennen tämän päiväistä treeniä kerran kasvotusten ja sain sen jälkeen aikaa miettiä, että mitä haluan tehdä.

Tässä ei ole siis vieläkään lopullista päätöstä tehty, mutta mulla on ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa sellainen olo, että tällä ihmisellä on mulle uutta annettavaa niin treenien, kuin ruokapuolenkin suhteen.

bikini fitness kehityskausi

Vaikka olemme yhteistyön kanssa näin alkukuopissa, niin olemme ehtineet suunnitella mulle kehityskauden treenit, kehityskohteet, mahdolliset välidieetit ja mahdollisen kisadieetin alkamisajankohdan sekä tietysti kisatavoitteen, joka on syksyn 2018 SM -kilpailuissa.

Suunnitelmat voivat muuttua matkan varrella kilpailujen ajankohdan suhteen, mutta tässä ajassa on mahdollista rakentaa pari kiloa lihasta tähän kroppaan. Siihen ei ole kuitenkaan näillä treenivuosilla mahdollista päästä enää perus jumpalla, vaan lihasten täytyy saada uutta ärsykettä ja treenejä täytyy viedä aivan uudelle tasolle intensiteetin suhteen. Tähän tämä uusi valmentajaehdokas selvästi pystyy, koska mun rinta ja olkapäät ovat ihan muussina tämän päivän  treenin jälkeen 😀 Huomenna on vuorossa jalkatreenit ja silloin varmasti punnitaan kantti tähän hommaan todella, jos olkapäätreenit ovat tätä tasoa.

Haluan viedä itseni mukavuusalueen ulkopuolelle, jossa kieltämättä olen viimeisen kuukauden ollut omien treenieni suhteen. Osaan polkaista treenin käyntiin missä vain, mutta ovatko kaikki treenit oikeasti kehittäviä ja intensiivisiä? Tuossa kysymyksessä on kehityksen avain!

Treenit saadaan siis varmasti uudelle tasolle, josta olen todella innoissani. Tarkoituksena on rakentaa lisää X-mallia, eli lisää selkää, olkapäitä ja myös jalkoja! Vaikka mulla on aikamoiset etureidet niin ei ne ole vielä kansainvälisten kisojen kokoiset! Etureisiä, pakaraa ja takareisiä saa siis edelleen tulla lisää. On ihan mahtava päästä tekemään taas kovia jalkatreenejä, jotka ovat kyllä ihan mun lemppari lihasryhmä treenata, edelleen. 

bikini fitness treeni
Treenaaminen saa edelleen joka päivä hymyn huulille!

Intohimo treenaamiseen saa mut edelleen päivä päivältä innostumaan ja mua itseäni motivoi se, että tässä lajissa et ole koskaan valmis. Siihen kylkeen saan parantuneen kunnon, energisen arjen ja paljon hienoja ihmisiä elämään. Bikini fitness on tuonut mun elämään niin paljon hienoja juttuja, että ei sitä edes käsitä. Nyt vain täyttä höyryä uusien treenien pariin! Laitan mahdollisesti kuukauden parin päästä kehityskuvia kun saadaan uudet treenit polkaistua täysillä käyntiin. Anteeksi suuri huutomerkkien määrä, en vaan voi pidätellä innostustani 😀

Edellinen postaus: Rasvaa polttava jalkatreeni

pauliinafitworld

5 vastausta artikkeliin “Kohti 2018 SM-kilpailuja”

    • Kyllä varmaan sitten kun teen lopullisen päätöksen 🙂

    • Niin tuossa kirjoitin että ei vastannut 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 8
Tykkää jutusta