Kuinka treenata bikinivartalo?

Naisten salitreeniin liittyy paljon myyttejä, joita on hauska päästä kumoamaan. Ehkä yleisin myytti on se, että naisten ei tarvitse treenata lujaa. Jos totta puhun, niin aloin kehittyä kunnolla vasta sen jälkeen, kun opin treenaamaan niin kuin miehet. Jos havittelee pyöreitä pakaroita ja olkapäitä, on uskallettava treenata lujaa ja mennä treeneissä oikeasti sinne kuuluisalle epämukavuusalueelle. 

Miten kannattaa treenata?

  • Treenaa 4-5 kertaa viikossa ja pyri viemään treeneissä lihasryhmä täysin loppuun. Voit käyttää apuna esimerkiksi pudotus sarjoja, joissa työpainoa lasketaankin alaspäin tehden kaikki sarjat putkeen
  • Tee välillä lyhyempiä sarjoja, 8-12 toistolla ja välillä pidempiä pumppaavia sarjoja ja vie toistot jopa 15-30 saakka. Molempia treenityylejä tarvitaan, jotta lihas kehittyy ja saa koko ajan uutta ärsykettä 
  • Tee maltillisesti aerobista, jotta saat lihasmassan kasvatuksesta kaiken mahdollisen hyödyn irti
  • Lämmittele hyvin ja muista, että hermostolla kestää myös syttyä treeniin. Sen vuoksi en sano koskaan tiettyä aikaa, joka pitäisi lämmitellä, vaan lämmittelen niin kauan, että saan oikeasti treeni moodin päälle

 

bikini vartalo treeni
Kuvaaja: Saara Taussi Meikki ja hiukset: Blend Beauty Finland

Miten kannattaa syödä kun haluaa bikinivartalon?

Tähän voisi olla myös yksi hyvä vastaus: paljon!

Some on pullollaan kuvia parsakaaleista ja salaatinlehdistä ja vähän aikaa sitten tulleessa bikini fitness dokumentissa eräs päähenkilö kertoi punnitsevansa jopa salaatinlehdet. Mielipiteeni kyseisestä dokumentista löytyy postauksesta: Bikini fitness dokumentti johon en voi samaistua.

Kun näin kyseisen kohtauksen niin mulla meinasi lentää oikeasti kahvit näppikselle. En ole ikinä punninnut salaatinlehtiä enkä tule punnitsemaan.

Mulla on jokaisella aterialla runsaasti hiilihydraattia, proteiinin lähdettä ja hyviä rasvoja. Salaattia syön niin paljon kun lystää. Tyhjiä kaloreita on ihan turha punnita. Rakastan syödä kuin urheilija ja nautin, kun mulla on energinen olo ja pääkin toimii, kun hiilihydraatteja ei jätetä edes kisadieetillä pois. Kun syöt liian vähän niin ajat kehosi vain säästöliekille ja kroppaan muotoa tuovaa lihaksen kasvua on turha odottaa!

Ruokailuvinkit bikinivartalon saavuttamiseen:

  • Syö 4-6 kertaa päivässä aterioita, joissa on jokaisella hiilihydraattia, proteiinia ja rasvaa
  • Juo runsaasti vettä päivien aikana, noin 2-4 litraa
  • Vältä valkoisia jauhoja ja sokeria arkisin. Viikonloppuisin voi hyvin herkutella!
  • Käytä makeuttamiseen esimerkiksi steviaa ja mausta ruoat hyvin. Tulinen ruoka tehostaa aineenvaihduntaa ja rasvanpolttoa!
  • Ota lautaselle runsaasti kasviksia äläkä todellakaan punnitse niitä! 😀 
  • Muista syödä treenin jälkeen ateria, jossa on runsaasti hiilihydraatteja, lihakset tarvitsevat sitä palautumiseen

 

Tässä ovat omat hyviksi toteamani vinkit, jolla olen saanut rakennettua bikinivartalon. Toki se vaatii paljon työtä ja pitkäjänteisyyttä, mutta niin se vain menee jos jotain haluaa! 🙂

Kerroin edellisessä postauksessa Kesätreeni -valmennuksesta, johon on nyt ilmoittautuminen auki. Edelliseen postaukseen: Kesällä treenataan kotona tai ei treenata ollenkaan!

Mulla on myös etävalmennukset kesän ajan -30% alennuksessa, eli esimerkiksi 3 kuukauden etävalmennus on nyt vain 199€. Kannattaa tsekata edellinen postaus jos mietit etävalmennukseen lähtemistä! 🙂

 

 

 

 

pauliinafitworld

Yksi vastaus artikkeliin “Kuinka treenata bikinivartalo?”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 7
Tykkää jutusta