Ongelmat treenitauon jälkeen

*Sisältää mainoslinkkejä

Odotin todella reissun jälkeen treenien pariin palaamista, mutta en muistanut millaista tuskaa se voi olla. 

Lähdin matkalle pelkän käsimatkatavaran voimin enkä halunnut täyttää laukkua vitamiineilla ja lisäravinteilla, joita mulla on aina ennen ollut reissussa mukana. Päätimme myös Maijan kanssa, että annamme kropalle lepoa kaikista lisäaineista ja sen vuoksi halusinkin pitää tauon kaikesta.

Alkuperäisenä suunnitelmana oli treenata ainakin loppu reissusta, mutta niin siinä sitten kävi, että treeneistä tuli kolmen viikon tauko. Nautin todellakin reissusta täysin siemauksin ja otin sellaisen asenteen, että muutama viikko sinne tänne ei vaikuta mihinkään suuntaan.

Olin viimeksi keväällä kisoissa ja siihen oli takana 15 viikon kisadieetti, joten hermostolle ja kropalle tekee ainoastaan hyvää pitää pieni tauko. Olen kilpaillut nyt vähän yli neljä vuotta enkä muista, että milloin olisin viimeksi pitänyt viikkoa pidemmän tauon treeneistä.

rasvanpoltto aamulenkki
Suomen kesässä parasta on aamulenkit. Reipasta kävelyä ja rasva palaa!

Jotenkin ajatusmaailma on muuttunut tässä vuosien varrella ja välillä kauhistelen kun katson nuoria tyttöjä, jotka vetävät kisadieetin toisensa jälkeen, vaikka lihasmassa ei ole läheskään sillä tasolla, että sillä voisi päästä kärkisijoille. Kisadieetti on aina keholle rankka kokemus, eikä ole luontaista naisena viedä rasvaprosenttia kerta toisensa jälkeen niin alas. Sen vuoksi kisadieetille pitäisi lähteä aina hyvän harkinnan kautta.

Myönnän kyllä, että olen joskus itsekin vuosia sitten elänyt samanlaisessa fitnesskuplassa, joten en ole yhtään sen parempi puhumaan tästä asiasta, mutta olen sentään saanut jotain järkeä tähän hommaan. Jos olisin ollut fiksu jo vuosia sitten, niin olisin treenannut varmaan tähän päivään asti ja mennyt vasta nyt kilpailemaan.

aamulenkki rasvanpoltto
Teen aamulenkin tyhjään vatsaan ja sitä ennen juon kahvia ja M-Nutrition BCAA -juomaa!

Eräs valmentaja ja tuomari kysyi minulta reissun jälkeen salilla, että aionko enää koskaan kilpailla ja että onko minulla vielä sitä paloa kilpailemiseen. Kysymys oli esitetty aika hyvään saumaan, koska olen miettinyt tätä asiaa paljon. Ainakin tiedän sen, että tulen kilpailemaan vasta sitten, kun lihasmassaa on oikeasti se kolme kiloa enemmän.

Tapasin itseasiassa Novaljassa Kroatiassa erään Slovakialaisen bikini fitness kilpailijan, joka oli ollut tämän vuoden EM -kisoissa ja siinä kun vertasin itseäni häneen niin näin, että lihasta on tytöllä enemmän, vaikka hän kilpailee yhtä alemmassa pituussarjassa. Samalla sain hirmuisen määrän motivaatiota treenata lisää ja luulen kyllä, että tulen vielä kilpailemaan, kun hetki on oikea. 

Olen ottanut jo muutaman bikinikilpailijan meidän tiimiin ja ensimmäinen tulee astelemaan lavalle jo keväällä. Haluan tällä hetkellä keskittyä työntekoon ja auttamaan muita kaikella sillä tiedolla, jota olen vuosien aikana saanut. En malta pysyä paikoillani kun mietin miten omat valmennettavani astelevat lavalle, koska tiedän tasan tarkkaan miten hieno ja rankka laji on kyseessä. 

Olen treenannut tällä viikolla jo kaksi kertaa ja voin kertoa, että ensimmäinen olkapää-rinta-treeni toissapäivänä oli täyttä tuskaa. Tuntuma oli täysin tiessään ja tuntui, että pumppia ei meinannut saada millään. Kroppa on siis selkeästi tyhjä ravintoaineista ja ei ihmekään, kun on kolme viikkoa tullut syötyä epäsäännöllisesti ja miten sattuu. Oikeasti olin treenin jälkeen vain vihainen, koska tuli sellainen tunne, että osaanko treenata enää ollenkaan 😀

treeni
Ensimmäiselle treenille reissun jälkeen!

Eilen tein jalkatreenin ja kyllä vain hengästyin, mutta tuntuma oli jo parempi! Pääsen taas lempiaiheeseeni eli ruokavalioon, sillä tiedostan mistä huonot treenitehot johtuvat, ruokavaliosta! Ei lisäravinteista ehei, vaan ruoasta. Keholla kestää noin viikko, että se täyttyy taas hyvistä ravintoaineista ja huomaan, että olo on päivä päivältä parempi. Painoa on lähtenyt nesteenä jo kaksi kiloa, mutta se on tosiaan vain nestettä. Rasvanpolton käynnistymiseen tarvitaan enemmän aikaa. 

jalkatreeni rasvanpoltto
Eilisen jalka-vatsatreenin jälkeen!

Lihakset ovat kipeämpinä, kuin koskaan, mutta nautin siitä tunteesta. Monelle tulee yllätyksenä se, että miten kipeäksi lihakset oikeasti tulevat, kun treenin aloittaa. En voi sanoa, että kipu tulisi helpottumaan kuukausien tai vuosien aikana, mutta sitä oppii sietämään. Hermosto on kovilla, kun treenit aloittaa pitkästä aikaa. Jos haluat näkyviä tuloksia vartaloon, niin et voi pelätä kipua treeneissä tai sen jälkeen, vaikka kuinka inhottavalta se tuntuukin. 

Monella loppuukin motivaatio lyhyeen, kun ei kestetä olla hetkeäkään epämukavuusalueella tai noudateta kärsivällisesti ohjeita. Kaikkeen hienoon tarvitaan vähän enemmän aikaa ja sen vuoksi rakastankin tätä lajia niin paljon! On aina niin hienoa huomata, miten menee eteenpäin, kun paletti on kunnossa. 

Tänään on vielä treenipäivä ja sunnuntain pidän taukoa. Ensi viikolla onkin luvassa hienoja juttuja. Näen montaa asiakastani, pääsen kampaajalle ja ripsihuoltoon Blend Beautyyn (en ehtinyt huoltaa edes ripsiä ennen reissua kun tuli niin kiire lähtö :D) ja loppu viikosta lähdemme Maijan kanssa ajamaan Lappiin ja suunnittelemme samalla meidän bisnestä, josta tulemme kertomaan ihan pian! En ole koskaan ollut Lapissa, joten odotan enemmän kuin innolla reissua. Nyt yritän taas näissä innostuksissani jatkaa tätä lauantai päivää 😀

Kuvissa mulla on Baseativan treenihousuja. Saat koodilla pauliinafit15 -15% alennuksen Baseativan -verkkokaupasta!

BCAA -juoma aamulenkille M-Nutritionilta täältä. Koodilla pauliina10 saat -10% tilauksen hinnasta!

Ihanaa viikonloppua kaikille! <3

Edellisessä postauksessa aiheena on rasismi. 

 

pauliinafitworld

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 9
Tykkää jutusta