Tämän päivän jalkatreeni ja lihaskasvu

Huh hei mikä motivaatio mulla on treenaamiseen tällä hetkellä. Treenaan Mayor’s Gym:llä Helsingissä, jossa käy paljon kilpailijoita. Tämän syksyn karsintoihin on enää viikko ja sormet syyhyää jo, että pääsen selvittämään omat voittajasuosikkini.

Saan paljon motivaatiota salista, jossa muutkin treenaavat kovaa ja heittävät aivot narikkaan.

bikini fitness kehityskausi

Tein tänään ensimmäistä kertaa viikkoon jalkatreenin ja kyllä meinaan tuntui!

Tämän päivän jalkatreenissä oli seuraavat liikkeet: 

  • suorin jaloin maastaveto tangolla
  • takakyykky nousuilla
  • lantionnosto bootybuilderissa
  • loitonnukset seisten laitteessa
  • yhden jalan askelkyykky vaakaprässissä
  • reiden koukistus maaten 

Tärkeimpiä juttuja jalkatreenissä on hyvä lämmittely.

Aloitan jokaisen sarjan lämmittelysarjalla, jolla testaan omia voimatasoja ja nousen sarja sarjalta lopulliseen painoon ja teen sillä varsinaisen työsarjan. 

Jos treeniohjelmassa lukee 3 x 12 toistoa niin ei ole mihinkään kirjoitettu ettet voisi tehdä enemmän.

Yhden jalan askelkyykyn kohdalla alkoi jalat jo pettää alta, niin kovaa olin vetänyt treenin. Mikään ei voita sitä tunnetta, kun olet hiestä märkänä kovan sarjan jälkeen. On mahtava huomata, että voimatasot ovat palautuneet ja pääsee taas kiinni progressiiviseen treenin, eli nostan painoja viikko viikolta. 

bikini fitness treeni

Huomaan aina selkeästi treeneissä jos ruokavalio on ollut heikko. Viikko on tullut elettyä periaatteessa vehnälle, juustolla ja viinillä ja sen kyllä huomaa. Kestää taas hetken ennen kuin kroppa saa voimaa myös ruokavalion avulla.

Jos ruokavalio ei ole kunnossa niin on turha odottaa ainakaan huomattavaa lihaskasvua tai varsinkaan kehonkoostumuksen muutosta. 

Sitä tavallaan unohtaa miltä tuntuu mennä oikeasti epämukavuusalueelle kun treenaa yksin tai treeneihin tulee taukoa. Kovaa treenaaminen ei ole oikeasti kivaa, koska se sattuu ja polttaa. Jos treeneissä ei tule koskaan hiki niin silloin et varmasti treenaa tarpeeksi tehokkaaksi. Silti tästä treenaamisesta vain nauttii ihan täysillä!

Lue edellisestä postauksesta minkä vaikutuksen Ranskan reissu jätti minuun 

pauliinafitworld

3 vastausta artikkeliin “Tämän päivän jalkatreeni ja lihaskasvu”

  1. Mullakin ois ollu motivaatio enemmän kohdillaan kun koskaan ennen, mut sain juuri tietää et _ainakin_ 5 viikon treenikielto. Tekis mieli itkeä joka päivä, koska treenaaminen on tällä hetkellä ainut asia joka pitää mun elämän raiteilla (ollu aika hullunmyllyä viime kevät) Osaatko sanoa miten käy saavutettujen treenitulosten (niitä kuitenkin on) kun en saa yli kuukauteen tehdä yhtään mitään mikä hikoiluttaa? Jos elän miinuskaloreilla (ruokahalu ei oo kummonenkaan jos en treenaa) enkä treenaa tuleeko musta kuinka nopeesti kukkakeppi? Peppu latistuu ja käsistä katoo kaikki muoto? Millaseen kuntoon kroppa ylipäätään menee jos on vaikka pari kuukautta treenaamatta? Jos lähtötilanne on siis porttinen, hoikka, mutta näkee vartalosta, että treenaa ja on sitä lihasmassaakin.

    • Pettynyt!
      Oon ollut samanlaisessa tilanteessa, en ole n vuoteen pysytnyt kunnolla treenaa salilla terveyden takia.
      Vinkki: Panosta ruokavalioon! Olen oppinut että sillä ruokavaliolla on oikeasti merkitystä, ja olen oikeastaan tyytyväinen, että olen tässä vuoden aikana oppinut asian ”kantapään kautta”. Muista tauon jälkeen aloittaa varovaisesti, ettei tule takapakkia!

      T: Toinen (ex)pettynyt

    • Voi hitto ymmärrän niin miltä susta tuntuu!! Niin kuin tuossa oli muhku kommentoinutkin, niin ruokavalio on se, joka pitää kyllä treenatut lihakset. 5 viikkoa on loppujen lopuksi niin lyhyt aika, että siinä ajassa ei ehdi lihakset kadota kun syö oikein. Neste lähtee lihaksista kyllä, joten sen vuoksi ne saattaa tuntua lättänältä, mutta ne ei kuitenkaan häviä ja saavat nesteen nopeasti takaisin kun pääset treenien pariin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 4
Tykkää jutusta