Pepputreenin TOP3 liikkeet ja video

Haluatko saada muodokkaan ja kiinteän pepun? Se vaatii peppu eli pakaralihaksen kasvatusta, joka onnistuu vain kovalla treenillä.

Olen todennut vuosien aikana, että paras tapa kasvattaa peppua on yhdistää treeniin isoja moninivelliikkeitä ja eristäviä liikkeitä. Isot liikkeet kasvattavat tarvittavan lihasmassan ja eristävillä liikkeillä rakennetaan muotoa.

Kehonmuokkaus on parhaimmillaan kuin taidetta, jossa luovin taitelija saavuttaa parhaimmat tulokset.

Aivan yhtä tärkeää on pyrkiä myös pepputreeneissä viemään lihas loppuun. Pakaralihas on kehon isoimpia lihaksia, joten sen väsyttämiseksi täytyy tehdä töitä, mutta tulokset ovat palkitsevia. Esittelen nyt kolme parasta peppuliikettä ja lopussa on myös Youtube -video, josta voit katsoa miten liikkeet tehdään. 

SUMO MAASTAVETO

Vinkit: Valitse itsellesi sopivat painot, jolla pystyt tekemään puhtaalla tekniikalla. Selkä pysyy suorana koko liikkeen ajan, myös pakaralihaksen väsyessä. Aloita liike melkein 90 asteen kulmasta ja purista liike pakaroilla, ei selällä ylös. Purista vielä lopuksi pakarat yhteen ja laske hallitusti alas, tanko lähellä reisiä. 

LANTIONNOSTO

Vinkit: Voit tehdä tämän myös vapaalla tangolla. Jalat voivat olla myös leveämmällä, jolloin liike osuu eri pakaran osaan. Aseta tanko lantiolle, pehmuste on yleensä hyvä valinta. Pidä paino kantapäillä ja lähde viemään tankoa mahdollisimman suoraan ylös ja alas. Pyri siis kohdistamaan liike ainoastaan pakaralle. Purista pakarat yläasennossa yhteen ja laske hallitusti alas tuntien venytys pakarassa koko liikkeen ajan. 

PAKARAPOTKUT TALJASSA

Vinkit: Moni tekee pakarapotkut asettamalla lenkin nilkkaan kiinni, mutta oma salaisuuteni on asettaa lenkki päkiän alle, jolloin saan vietyä liikkeen ihan ylös pakaralle. Tämä liike on pystyn pakaran salaisuus ja sen vuoksi myös tätä eristävää liikettä tarvitaan pepputreeneissä. Kuvittele, että työntäisit levyä taakse jalkapohjalla ja pyri potkaisemaan suoraan taakse. Näin liike pysyy siellä itsessään, eli pakarassa. Tukijalassa voi olla pieni jousto, jolloin saat vietyä liikkeen loppuun asti. 

 

Jo näillä kolmella liikkeellä saa rakennettua hyvinkin tehokkaan pepputreenin, jolla peppu alkaa aivan varmasti kasvaa. Muista syödä treenin jälkeen paljon hiilareita, koska iso lihas tarvitsee niitä palautumiseen! 🙂 

Edellinen postaus: Lihaksikas nainen – uhka vai mahdollisuus?

 

Seuraa minua

Instagramissa: pauliinafit

Facebookissa: Pauliina Pakarinen

Löydät valmennukset täältä: Wellcamp

 

pauliinafitworld

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta