Miten selättää kaamosväsymys?

Meillä Suomessa eletään nyt pimeintä aikaa ja huomaan sen myös itse, kun sängystä ei meinaa millään päästä aamuisin ylös ja iltaisin treenaamaan lähteminen tuntuu vähintäänkin takkuiselta.

Olen itse sellainen ihminen, että pimeys vaikuttaa muhun todella paljon ja sen vuoksi nämä pimeät ajat ovat aikamoista tuskaa ja kärsin kaamosväsymyksestä. Lasken päiviä siihen, että tulee talvipäivänseisaus ja päivät alkavat pidentyä. Harmi vain, että valoisuus alkaa lisääntyä niin hidasta vauhtia, että sitä ei vielä pitkään aikaan tule huomaamaan sen jälkeenkään. 

Mulla on myös ollut niitä päiviä tämän syksyn aikana, kun ei olisi millään huvittanut lähteä treenaamaan, mutta silti olen saanut itseni jotenkin raahattua salille ja treenin pariin. Kun itsensä saa raahattua treenaamaan niin kyllä sieltä salilta lähtee aina hyvällä mielellä. Ajattelin nyt jakaa omat vinkkini kaamosväsymyksen selättämiseen. 

kaamosväsymys

Musiikki

Kuuntelen musiikkia aina ja kaikkialla. Mulla on aina nappikuulokkeet mukana kun menen vaikka kouluun tai asioille ja kotona kuuntelen musiikkia joka päivä. Tykkään muistella kesän matkoja musiikin avulla ja monesti matkaan mielikuvituksen avulla lämpimiin kesäpäiviin. 

Treeni

Treeni on asia, joka tuo mulle aivan älyttömästi energiaa. Vaikka saattaa tuntua siltä, että olisi fiksumpaa jäädä vain kotiin nukkumaan niin pidemmän päälle omasta kunnosta huolen pitäminen palkitsee ja jaksaa arjen stressin paremmin.

kaamosväsymys
Ennen treeniä lataudun kahvikupin ääressä ja mietin positiivisia asioita

Rentoilu

Olen oikeasti tosi kotihiiri. Nautin olla kotona ja katsoa leffoja tai sarjoja, vuoden ajasta riippumatta. Toisaalta nautin kesästä, valosta ja lämmöstä ja nauttisin varmasti asumisesta jossain lämpimässä maassa, jossa ulkoilemaan pääsee mutkattomasti vuodenajasta riippumatta. Kun sitä ei ole tarjolla niin uppoudun nettisarjoihin. Tällä hetkellä olen ihan koukussa Game of Thrones sarjaan HBO:lla, jossa olen jo neljännessä kaudessa 😀 Otan rentoilusta kaiken irti laittamalla tukan sykerölle, rennot kotivaatteet päälle ja hautautumalla peiton alle. En katso kännykkää ja uppoudun täysin toiseen maailmaan. Kun rentoutumisen tekee kunnolla niin alkaa tehdä mieli myös tekemistä, eli treeniä. 

Solarium

Käyn todella harvoin solariumissa, koska mietin kyllä sen ihohaittoja. Olen kuitenkin sitä mieltä, että pieni määrä valoa on parempi kun ei valoa ollenkaan. Otan tähän pimeimpään aikaan muutaman kerran solariumkuurin ja tuntuu siltä, että se helpottaa kaamosväsymystä hetkellisesti. 

kaamosväsymys
Kuva lauantain treenistä

Oikeat ihmiset ympärillä

Sitä sanotaan, että seitsemällä lähimmällä ihmisellä on suurin vaikutus siihen, millainen itse olet. Uskon vahvasti ajatukseen ja sen vuoksi olen ympäröinyt itseni ainoastaan energiaa tuovilla ihmisillä. Mikään ei väsytä niin paljon, kun energiasyöppö vierellä. Omat ystäväni ovat myös itsenäisiä ja antavat mulle omaa aikaa silloin kun sitä tarvitsen. Olen sellainen ihminen, että en kaipaa jatkuvaa hälyä ja kommunikointia ympärilleni, vaan lähinnä ahdistun siitä. Olen kiitollinen siitä millaisia ihmisiä lähipiiriini on valikoitunut, koska he ovat täyttä kultaa. 

Hemmottelu

Talvisin nautin erityisesti itseni hemmottelusta ja mielestäni jokainen ansaitsee hemmottelua vaikka joka viikko! Itse käyn kuukauden välein kampaajalla ja laittamassa ripset, kehoa huollan hieronnassa ja käyn säännöllisesti kasvohoidossa. Joskus laitan kasvonaamion kotona ja unohdan kaikki kiireet. Tärkeintä on antaa itselleen aikaa rauhoittua ja olla onnellinen. 

Kaikista tärkeintä on säilyttää positiivinen ajattelu, joka kantaa pitkälle. Kyllä tämä kaamos vielä selätetään! 

Katso edellisestä postauksesta mihin järjestykseen laitoin 6 matkakohdetta, joissa olen tänä vuonna ollut

 

Seuraa minua

Instagramissa: pauliinafit

Facebookissa: Pauliina Pakarinen

Löydät valmennukset täältä: Wellcamp

 

 

pauliinafitworld

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta