It’s London baby!

Täällä sitä jo odotellaan paluulentoa kotiin, mutta nyt on aika kertoa matkakuulumisia menneestä matkasta. Tiistaina lähdimme kohti Lontoota tuttuun tapaan muutaman tunnin yöunilla ennen lentoa. Menomatka oli oikein miellyttävä Finnairin tuliterässä Airbus350 koneessa ja kone oli pääosin tyhjä. Pidän yli kaiken Finnairin asiakaspalvelusta, joka on aina todella laadukasta. Finnair on ehdottomasti tähän asti lentämistäni lentoyhtiöistä mielestäni parhain ja laadusta on mukava maksaa.

Lento Lontooseen kesti alle kolme tuntia ja pienestä viivästyksestä huolimatta olimme perillä hotellilla ja puolen päivän aikoihin.

Finnairairbus350-Lontoo
Tuliterä Finnair Airbus oli upea kokemus

Rakastamme intialaista ruokaa ja olimme kuulleet, että intialainen ruoka on Lontoossa todella hyvää. Vertailimme muutamaa ravintolaa TripAdvisorissa ja päädyimme hotellin lähistöllä sijaitsevaan Memories of Indian ravintolaan. Vaikea edes kuvailla, miten aitoja makuja koimme! Maut olivat aivan eri luokkaa verrattuna Suomeen, sanalla sanoen rohkeita ja aisteja herättäviä makuja. Ravintola meni ehdottomasti parhaimmistoon intialaisissa ravintoloissa maailmalla.

Memoriesofindia-Intialainenruoka
Maut aivan eri luokkaa kuin Suomessa

Lontoo-Ruoka-intialainen-ruoka

Intialainenruoka-Lontoo

London-Memoriesofindian-restaurant

Väsymys meinasi painaa, mutta lähdimme silti vielä iltapäivästä katsastamaan nähtävyyksiä. Ensimmäisenä vuorossa oli Buckinghaimin palatsi, joka oli vaikuttava kokonaisuus. Kiinnitin heti ensimmäisenä päivänä huomiota siihen, että Lontoo on todella kaunis kaupunki, sanoisin että kaunein kaupunki, jossa olen koskaan vieraillut! Rakastan vanhoja kivitaloja, joita on Lontoossa vaikka millä mitalla. On upeaa, että jossain kaupungissa on säilytetty sen alkuperäisiä rakennuksia. Helsinki on monesta kohtaa jopa kolkko, kun hienoja vanhoja rakennuksia on korvattu harmaan ja ruskean sävyisillä mauttomilla rakennuksilla.

Buckinghaim-Palace-london

Buckinghaimpalatsilontoo

Kävelimme puiston läpi, joka on palatsin vieressä ja aurinko laski palatsin taakse. Ilmat todella suosivat meitä, eikä kliseistä Lontoon sateista ja sumuista ilmaa näkynyt muuta kuin viimeisenä päivänä ajaessa lentokentälle. Muuten saimme nauttia ihanasta kirkkaasta ilmasta, jota aurinko lämmitti hyvin.

Ensimmäisenä iltana suunnistimme China Towniin, joka yllätti erittäin positiivisesti. China Town on aivan oma osansa Lontoossa ja tunnelma on ainutlaatuinen. Täällä Lontoossa ihmiset ovat myös arkena liikkeellä suomalaisia myöhempään ja kaupungissa vallitsee rento, avoin ja kansainvälinen ilmapiiri. Englantilaiset ihmiset ovat olleet super ystävällisiä ja heidän kanssaan on mukava jutella.

Kävimme China Townissa syömässä thaimaalaista ruokaa ja itse otin jättikatkarapuja valkosipulilla ja riisillä. Ateria oli maukas ja yhteensä hintaa tuli noin 35 euroa oluineen ja ruokineen. Lontoo on kuitenkin verrattain hintavan oloinen kaupunki ja rahaa täällä on siis mennyt. Riippuu tietysti mitä täällä tekee ja edullisemmin pääsee, kun kulkee paikasta toiseen metrolla, joka on tosi kätevää kun oppii käyttämään eri linjoja.

London-Chinatown-gate

Lontoo-Chinatown-cakes

Lontoo-Kioski-ruoka-hampurilainen

Toinen päivä alkoi käynnillä Natural History museossa, joka on varmasti hienoin ja monipuolisin museo, jossa olen käynyt. Museossa on alueita evoluutiosta dinosauruksiin ja onpa museossa näytillä myös aidon näköinen tyrannosaurus Rex, joka herättää oikeasti pelkoa karjuessaan ja katsellessaan pelottavan aidoin näköisillä silmillä museokävijöitä.

Museon jälkeen oli hyvä hetki syödä maukas hampurilainen kioskissa. Nälkä todella meni kun pihvi painoi varmaan 150 grammaa. Ruoan jälkeen lähdimme niin ikään metrolla The Shardin näköalapaikalle, joka on siis Lontoon korkein rakennus. Näköalapaikka sijaitsee 72. kerroksessa ja näin hiukan korkeanpaikankammoisena kokemus oli huikea. Pian korkeuteen tottui ja keskittyi ihailemaan Lontoota eri puolilta. Nautimme viinit yläilmoissa. Suosittelen ehdottomasti käymään Shardissa, vaikka sisäänpääsy onkin kohtuullisen hintava, noin 30 puntaa per henkilö.

Chart-Nakoalapaikka-lontoo

Teen vielä todennäköisesti toisen matkapostauksen täältä Lontoosta, koska vaikka olimme vain kolme päivää reissussa, niin siinä ajassa ehti kokea hurjasti täällä.

Ihastuin Lontooseen ihan täysin ja aion ehdottomasti mennä sinne vierailemaan uudelleen. Lontoo on varmasti uskomattoman kaunis keväällä, jolloin lämpötilat ovat Suomen kevättä korkeammat. Nyt on aika palata takaisin Suomeen, mutta harmillisesti flunssassa. Lämpö nousi eilen illalla ja unta tuli yöllä vain neljä tuntia, koska olimme vielä illalla syömässä erään tapaamisen merkeissä. Toivottavasti lämpö hellittää, eikä kunnon kuume iske päälle.

Ihanaa perjantaita vielä hetken täältä Lontoosta!

Edellisessä postauksessa kerroin päätöksestäni olla kilpailematta enää bikini fitnesissä

Seuraa minua

Instagramissa: pauliinafit

Facebookissa: Pauliina Pakarinen

Löydät valmennukset täältä: Wellcamp

pauliinafitworld

5 vastausta artikkeliin “It’s London baby!”

• Lontoo oli kyllä niin ihana <3 Bisnesluokkaan täytyy kyllä ehdottomasti mennä joku kerta!

1. Suosittelen ensi kerralla Shardin sijaan Vertigo-shamppanjabaaria. Melkeinpä yhtä korkealla oleva baari eikä maksa mitään sisälle, paitsi tietenkin juomat mitä juo 🙂 http://www.vertigo42.co.uk/ Ja ei sitä Shardin turistihässäkkää.
    Me mentiin tonne just ennen auringonlaskua niin oli ihanaa kun näki kaupungin sekä valoisalla että pimeänä <3

• Teen tämän lähempänä kisoja kun kisaajat ovat lähempänä kisakuntoa 🙂