Olenpa mä huonossa kunnossa

*Sisältää mainoslinkkejä

Tein otsikon mukaisen huomion tänään aamulla ollessani lenkillä. Enkä tarkoita tällä ulkoista olemusta (vaikka toki vähän rasvattomampi kokonaisuus voisi olla), vaan sisäistä kuntoa.

Lomat ovat nyt ohi ja olen palannut innoissani töiden pariin. Oikein palan halusta tehdä töitä ja saada paljon asioita aikaan! Tekeekö teille muille syksy tämän saman vaikutuksen, että sitä on automaattisesti paljon tuottavampi?

Mennyt kesä on ollut ikimuistoinen ja olen saanut ladattua akkuja. Kyllä se vain niin on, että pieni tauko töistä tekee hyvää! Tauko on kuitenkin tarkoittanut myös taukoja treeneistä tai ainakaan en ole käynyt treenaamassa niin usein. Kävin Kreetan matkalla treenamassa noin kahdesti viikossa ja päivät tuli oltua aktiivisia. Olen kuitenkin tottunut treenaamaan paljon enemmän, joten tarvitsen vähän enemmän ärsykettä, jotta kuntoni oikeasti kohoaa.

Loma-Kreeta-kunto-treeni

Aloitin heti täällä Suomessa puhdistamalla ruokavalion ja suunnitelmana on käydä 3-4 kertaa viikossa salilla, tehdä muutama HIIT-harjoitus viikossa salitreenin jälkeen ja sen lisäksi nostan peruskuntoa tekemällä muutaman pitkän aamulenkin reippaasti kävellen. Kävelen niin ripeää tahtia, että sykkeet nousevat mukavasti peruskestävyyden tasolle.

Alkoholi-Herkuttelu-vastustuskyky-kunto-aerobinen
Lomailun alkoholi ja herkut vaikuttavat kuntoon ja jaksamiseen

Ruoka-Herkuttelu-kunto-kreeta

Herkuttelu-Kreeta-aerobinen-kunto-peruskestavyys
Nyt saa herkut jäädä vähäksi aikaa!

Huomasin tosiaan tänään lenkillä ollessani, että hengästyn aiempaa helpommin. Normaalisti jaksan paahtaa yli tunninkin tahdilla, jolla kävelin tänään, mutta kroppa alkoi hiipua jo reilusti ennen lopetusta. Ai ai, kyllä sen treenaamattomuuden vain huomaa ja täytyy sanoa, että en pidä ollenkaan siitä tunteesta, että en ole yhtä hyvässä ja voimakkaassa kunnossa kuin aikasemmin!

On vain totinen tosi, että arjessakin jaksaa paremmin kun omistaa hyvän aerobisen kunnon. Hyvä kunto lisää myös vastustuskykyä ja auttaa parantumaan esimerkiksi flunssasta nopeammin, joten talvea varten on hyvä kasvattaa omia valmiuksia myös sitä varten.

Haluan harrastaa monipuolisesti liikuntaa ja syksyllä ajattelin ottaa syyskuussa viikkoihin mukaan twerkkaamisen, josta onkin kulunut jo aikaa. Olin ilmoittautunut keväällä tanssikurssille dance halliin, mutta en ehtinyt käydä siellä kun jouduin keskittymään kouluun ja oppariin niin intensiivisesti 🙁 Mua todella harmittaa se, koska olen ihan rakastunut tanssiin! On niin ihanaa liikuttaa kehoa ja kaiken lisäksi tanssi auttaa kroppaa palautumaan myös salitreeneistä, kun lihakset liikkuvat ja joustavat eri suuntiin 😀 Ryhti paranee, kunto kasvaa ja lihasjumeja ei ole niin paljoa.  

On ihanaa, kun on päässyt taas omiin rutiineihin kiinni! 🙂 

Kreeta-Loma-kunto-treeni-aerobinen

Näin syksyn tullen ja kesäkilojen karistelun alkaessa mulla on jokaiseen tavoitteeseen sopivia valmennuksia ja esimerkiksi FitBooty-valmennus keskittyy rasvanpolttoon, laihduttamiseen ja kiinteytymiseen. Ohjeet ovat aina yksilöllisiä. Muscle & Fit -valmennus soveltuu lihasmassan kasvatukseen, mutta samalla kehonkoostumus pysyy siistinä. Kannattaa tsekata lisätietoja nettisivuilta tai valmennuksen nimeä klikkaamalla!

Kerroin viime viikolla, että osallistun 10.8 Miss Helsinki -karsintaan. Summer Heatin Facebook-sivulla on menossa äänestys, jossa eniten tykkäyksiä saanut kuva saa ylimääräisen tuomariäänen karsintaan. Jos et ole vielä käynyt tykkäämässä mun kuvasta niin klikkaa tästä tykkäämään! 🙂 

 

Edellisessä postauksessa pohdin: raha vai rakkaus?

 

Seuraa minua

Instagramissa: pauliinafit

Facebookissa: Pauliina Pakarinen

Löydät valmennukset täältä: Wellcamp

pauliinafitworld

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta