Herkkulakko, aamuaerobiset – dieettielämä voi alkaa

On vähän vielä vaikea käsittää, että nyt sitä ollaan tosissaan kisadieetillä. Periaatteessa asiat eivät ihan hirveästi ihan näin aluksi muutu, vaan suurin muutos tapahtuu oman pään sisällä.

Suurimpana erona edellisiin dieetteihin on se, että mulla ei ole tälle dieetille tiettyä valmentajaa. Tai onhan mulla, minä itse. En ole selitysvelvollinen kenellekään muulle, kuin itselleni. Voi jopa olla, että se tekee tästä dieetistä vielä haastavampaa. Olen tässä muutaman ensimmäisen päivän aikana pohtinut paljon sitä, että miten olen itse itselleni se kaikista parhain valmennettava.

ao nana krabi

Kisadieetti tarkoittaa aluksi luonnollisesti sitä, että ensinnäkin kaikenlainen herkuttelu on nyt pannassa. Todennäköisesti pitäydyn herkuttelusta seuraavan 11 viikon ajan. Olen sellainen dieettiläinen, että mulle toimii parhaiten kieltäytyminen kokonaan. Jos kyseessä ei olisi kisadieetti, niin sallin itselleni herkuttelun hyvin joka viikko. Otan tankkaukset mukaan dieetille tarvittaessa, mutta ne toteutan fiksusti puhtaista aineksista, jotta saan tankkauksesta oikeasti hyödyn irti. 

Varsinkin reissussa tuli herkuteltua oikeastaan joka päivä. Määrät olivat pieniä, mutta kuitenkin. Muutamana iltana pidettiin sitten kunnon mega herkuttelu, kun ulkona ripotteli sadetta ja fiilistelimme hotellihuoneessa James Bond ja kultainen ase leffaa, joka on kuvattu Krabin ympäristössä.

Treenasin reissussa ainoastaan kaksi kertaa ja treenitaukoa tuli siis oikeastaan kolme viikkoa ennen tämän dieetin aloitusta. Reissun alkaessa olin hiukan flunssassa ja päätin sitten ottaa treenitauon sopivasti reissun yhteyteen.

Treenitauko teki hyvää ja tuntuma on löytynyt tämän viikon treeneissä aivan eri tavalla. Jollain tapaa tunnen, että tauko on tehnyt kropalle ja myös lihaksistolle hyvää. Olen kuitenkin koko tämän ajan pitänyt huolen tarkasta syömisestä, eli olen syönyt tasaisesti aterioita viisi kertaa päivässä, niin kuin aina ennenkin. Kun ruokavaliosta pitää huolen, niin lihas ei lähde lätkimään monenkaan viikon tauon aikana. Ainut, joka lihaksesta lähtee on neste, joka nyt alkaa pikkuhiljaa palautua lihaksiin. 

On hassua, että painoa on lähtenyt tämän alkuviikon aikana kaksi kiloa, joka johtuu varmasti siitä, että jet lag on vihdoin poistunut (oli kyllä elämäni kamalimpia öitä jet lagin kourissa, kun heräsin pirteänä kuin peipponen neljältä aamuyöllä monen yön ajan). Reissun jälkeinen nestepöhö on poissa ja toki asiaan vaikuttaa varmasti se, että sunnuntai herkuteltiin vielä hyvällä omallatunnolla ennen dieetin aloitusta.

Tuo kaksi kiloa ei ole missään nimessä vielä rasvaa. Kestää hetken aikaa ennen kuin keho ymmärtää, että nyt on tarkoitus polttaa rasvaa. Todellisia tuloksia alkaa näkyä varmasti vasta viikon tai kahden päästä. Huomenna lähden dieetin ensimmäiselle aamuaerobiselle, joita teen näin aluksi 3 kertaa viikossa. Niistä yksi on plyo -tyyppinen treeni jaloille ja kaksi muuta normaaleja 20 minuutin pituisia rykäisyjä.

ao nang beach

Aiemmilla dieeteillä keho on alkanut aina reagoida nopeasti muutoksiin ja katsonkin nyt viikon tai kahden sykleissä, kuinka paino alkaa putoamaan ja teen muutoksen mukaan muutoksia ohjelmiin. En ota turhaa stressiä, vaan luotan siihen, että muutosta kyllä tapahtuu, kun asiat tehdään oikein. Stressi on pahin rasvanpolton estäjä. Toinen on tyytyväisyys omaan kuntoon. Vieressä on onneksi myös osaavia tukijoukkoja, jotka pystyvät arvioimaan kuntoa ulkopuolisen näkökulmasta. 

Se niistä dieettihöpinöistä. Arki on alkanut rullaamaan töiden merkeissä ja pieni paluumasennuskin on alkanut pikkuhiljaa helpottaa 😀 Täytyy sanoa, että olen ollut hiukan maassa Suomeen paluusta, mutta luulen, että se on aika normaalia. Päivät ovat onneksi selvästi pidentyneet ja aurinkoakin on ollut näkyvissä, eli kevättä kohti mennään <3 Positiivisella ajattelulla pääsee pitkälle!

Lue edellisestä postauksesta lisää kisadieettihöpinöitä: Kisadieetti alkoi tänään!