Reverse dieetti, kunto ja fiilikset 3 viikkoa kisojen jälkeen

Suunnilleen kolme viikkoa on kulunut kisoista ja kehityskausi on alkanut rullaamaan todella kivasti. Vaikka viime viikkoina on tapahtunut suuria muutoksia elämässä, niin olen saanut pidettyä kiinni reverse -dieetin ruokailuista ja oikeastaan herkkuja ei enää edes tee mieli viikonloppuisin, kun viikot syön tarpeeksi kaloreita. 

Kaloreista puheen ollen olen nostanut niitä nyt niin, että kaloreita tulee päivässä 2200. Painoa on tullut alle kaksi kiloa lisää, joten kroppa polttaa selkeästi hyvin lisätyt kalorit.

Olen saanut tehtyä aivan uskomattoman hyviä treenejä ja kroppa alkaa tuntua siltä, että se on palautunut pahimmasta koitoksesta. Treenaan tällä hetkellä viisi tai kuusi kertaa viikossa ja teen aerobista muutamana aamuna viikossa. En ole siis vielä jättänyt aerobisia kokonaan pois, koska olen ymmärtänyt, että oikeastaan nautin niiden tekemisestä varsinkin kun sää sallii nyt useammin kuin ennen. Mikään ei ole parempaa, kuin lähteä aamulla reippailemaan auringon paistaessa. 

Olo tuntuu kaikin puolin energiseltä ja pidän siitä pienestä nestekerroksesta, joka on tullut lihasten ympärille. Kerroinkin tuossa yksi päivä Snapchatissa, että pidän todella paljon tästä kehityskauden lookista ja voisin hyvin olla vielä pehmeämpikin, kunhan rasvan kertyminen pysyy kurissa.

Kerroin myös sen, että olo ei todellakaan ole enää seksikäs kisadieetin viimeisillä viikoilla, kun rasvaa ei ole enää missään naisellisissa paikoissa. Tämä siis vain muistutuksena tytöille, jotka haaveilette kilpailemisesta fitnesslajeissa. Yleensä myös miehet ovat sitä mieltä, että pehmeämpi kroppa on paremman näköinen, kun viimeisilleen viety kisadieettivartalo. 

Kroppa on tällä hetkellä pehmeämpi, mutta kehonkoostumus on pysynyt siistinä. Se johtuu varmasti osittain siitä, että olen treenannut lujaa, en ole jättänyt aerobisia kokonaan pois enkä ole herkutellut ylettömästi viikonloppuisin. Olen lisännyt myös hyötyliikuntaa eli alle 20 minuutin matkat yleensä kävelen ja salille menen aina pyörällä.

reverse dieetti
Kunto tänään aamulla

Jos mun on tehnyt viikolla mieli proteiinipatukkaa tai valmishyllyn korvapuustia, niin olen ne hyvällä omallatunnolla ostanut ilman, että siitä en ollut tälle reverselle haittaa. Katson kuitenkin jonkin verran päivittäin sitä, että syömäni ruoat sopivat päivän makroihin.

En nykyään punnitse kaikkia ruokia, koska tiedän kyllä suunnilleen, että kourallinen pähkinöitä on mulle sopiva määrä ja lihan & proteiinien määrät pystyn hyvin itse arvioimaan. Hiilihydraatit ovat tällä hetkellä ainoita, jotka menevät vaa’an kautta, koska niillä suurimmaksi osaksi säädellään ruokavalion kaloreita kehityskaudella ja dieetillä. Tämä rento, mutta toisaalta tarkka tapa on toiminut mulle tosi hyvin. 

Itselleni kaikista tärkein asia on se, että olen energinen ja jaksan arjessa, joka on usein työn täyteistä. Viilletän paikasta toiseen, joten energiatasot täytyy olla kohdillaan. 

Elämäni ensimmäinen reverse -dieetti on siis lähtenyt hyvin käyntiin ja kehityskaudella oleminen on ihan mahtavaa! On ihanaa kun pääkin toimii kunnolla, kun ruokaa on kunnolla koneessa 😀 Aion nostaa kaloreita taas pian ja tarkoitus on pitää paino kurissa niin, että maksimissaan viisi kiloa tulee lisää kisapainoon. Kun paino menee sitä korkeammalle, niin alkaa olla jo tukala olo itsellä. 

Edellinen postaus: Ensimmäiset alusvaatekuvaukseni