Reverse -dieetin aloitus

Mitä se reverse -dieettaus oikein tarkoittaa? 

Reverse -dieetti tarkoittaa yksinkertaisesti selitettynä sitä, että dieetin jälkeen siirrytään kehityskaudelle niin, että kaloreita lisätään ruokavalioon 50-300 kaloria kerrallaan viikko viikolta. Aerobisia ei lopeteta täysin seinään, vaan niitä vähennetään viikko viikolta, kuitenkin nopeasti, jotta lihasmassan kasvatuksesta pääsee ottamaan kaiken hyödyn irti mahdollisimman nopeasti. 

Mulla itselläni ruoka-aineet säilyivät suunnilleen samoina. Nostin hyvien rasvojen määrää ja hiilihydraatteja ja tällä hetkellä syön noin 2000 kaloria päivässä. Tuo määrä on itselleni pieni, koska liikuntaa tulee isoja määriä päivittäin ja lepoaineenvaihduntakaan ei ole sieltä pienimmästä päästä. Teen tällä viikolla neljä aamuaerobista ja lasken määrää joka viikko yhdellä aerobisella, jolloin neljän viikon päästä en tee aamuaerobisia enää ollenkaan. 

Olen tässä pohtinut seuraavaa kisatavoitetta ja todennäköisesti teen niin, että panostan täysillä kansainväliseen Ben Weider kilpailuun Expossa ja sitä seuraavana päivänä SM -kisaan ja tulen siis todennäköisesti jättämään Arnold Amateur -kilpailun välistä. Näin saan hiukan lisäaikaa dieetille ja pystyn keskittymään täysiä tärkeimpiin kisoihin täällä Suomessa.

Jäin viime vuonna Weider -kilpailussa yhden paikan päähän finaalista, joten täydet mahdollisuudet on sijoittua, kun tekee kovasti töitä tämän kevään ja kesän. Kevään kisakunnolla ei ole Weideriin asiaa ja kunnon tulee olla sinne kireämpi ja lihaksikkaampi.

Joku lukija tuossa kysyikin, että kuinka paljon lihasta on mahdollista kehittää muutamassa kuukaudessa ja vastaus on, että ei toki huikeita määriä, mutta itsessään kireys tekee lookista erilaisen onnistuneen kisatankkauksen kanssa. Pyrin myös koko dieetin läpi treenaamaan isoilla painoilla ja intensiivisesti, jotta en ainakaan menetä lihasmassaa sen aikana. 

Tarkoituksena on nyt totuttaa kehoa suurempiin kalorimääriin, noin 3000 kalorin tuntumaan, jotta syksyn kisojen dieetti tulee olemaan huomattavasti helpompi, kun on kaloreita, josta pudottaa. Syödä saa siis hyvin ja sen huomaa samantien treenitehoissa. Itse tykkään treenata dieetin jälkeen ja seurata koko ajan kasvavia voimatasoja. Mikään ei ole hienompi tunne, kuin rikkoa omia rajoja treenien parissa!

reverse dieetti
Tässä kunnossa oltiin viime vuonna 7.sijalla Weider kilpailussa.

Lue edellisestä postauksesta bikini fitness dokumentista, joka nosti karvat pystyyn!